Niin maan kauhiaste tehny mieli hernesoppaa et nyt päätin sitä tehdä.
Heitin keitinveden joukkoon lihaluuliemen pakkasesta, se oli kyllä koirille tarkoitettu, joukossa keittovaiheessa oli sorkkaa ja saparoa,mutta totesin että niistä se entisaikoinakin ja vieläkin jossain päin mualimmaa lihaliemet ja padat on tehty. Mä tykkään ihan jauhelihasta, joten sitä tähänkin, grassfeed nautaa ja luomupossua. Raastettu iso porkkana ja kolme pientä sipulia joukkoon. Pian saa lisäillä meiramia ja Maille au miel- hunajasinappia ja sit pääsee syömään!!
Parempaa hernesoppaa ei kukaan osaa tehdä. Piste.

Niinhän se sanotaan et jokainen ihminen tekee mielestään sitä maailman parasta soppaa.
Sopan lisäksi evääksi lähtee ens yöksi myös salaattia. Olen opetellut syömään taas avokadoa, muutenkin kuin vain smootieissa. Eli perussalaattia, katkarapuja, kananmunaa ja avokadoa. Nam?! Saas nähdä miten avokado uppoaa.
Kuivattelin viikonlopun aikana vuorenkilpeä uunissa. Vanhoja, mustuneita lehtiä siis pesin ensin ja sitten kuivasin uunissa miedolla lämmöllä, kunnes olivat taas rapisevan kuivia ja sain murennettua ne teepuruiksi. Ällöttävän näköisistä mustista kurttulehdistä lähti tajuttoman hyvä tuoksu jo uunissa, mutta kun keitin ekan satsin teetä niin tuoksu oli hämmästyttävä. Keitin teen kokoon, vahvaksi uutteeksi, pullotin jäljelle jääneen ronskin desin lääkepulloon ja olen siitä nyt joka aamu ottanut 1 tl normiteen joukossa. Vielä en ole luvattua piristystä/suorituskyvyn lisääntymistä huomannut, joten lisäilen annosta varmaan piakkoin.
Volgansieneni ovat ottaneet nokkiinsa. Eka satsi kontaminoitui homeesta ja sai hautajaiset. Tämä toinen (Igor) on ihan ok vielä, mutta melko hidastunut toiminta, kahden viikon jälkeen vielä sokeria maistettavissa teessä. Olen sitä kasvatellut vihreässä teessä, mutta nyt ajattelin siirtää sen mustaan teehen, siinä se on aina elpynyt paremmin kuin muissa teeversioissa. Lisäksi vaihdoin purkin suulla olevan hyvin läpäisevän tyllikankaan kaksinkertaiseen harsoon, eli kuopuksen vanhan rätit tulivat uusiokäyttöön. Purkki on myös siirretty pakkasen päälle lämpimään kohtaan, piilotettu pyyhkeen sisään, jotta lämpö hiukan pysyisi. Mun pieni vauva.