karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-07 04:43:01

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 256 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 913 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-07-18 22:40:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Heittäydyin huolettomaksi ja tein kasvissosekeittoa JA ostin huomiseksi maksaa. Teen sellaisen PAKSUN ihanan kerma-sipuli-maksa-muhennoksen ja syön sitä silleensä. Oli ihan pakko.

ViestiLähetetty: 2013-07-19 06:58:48 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Herrkulliselta kuulostaa sun maksamuhennoksesi :D

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2013-07-21 00:04:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Se ON hyvää. =P~

Menin myös tuomitsemaan itseni kadotukseen ostamalla kokeeksi Black Castelloa. KÄ-SIT-TÄ-MÄT-TÖ-MÄN ihanaa sinihomejuustoa!! Olen sen verran hillinnyt itseäni että olen 4 osaan jakanut tuon pienen palan ja syön vain yhden osan per päivä. Kertakaikkisen orgastinen makuelämys.

ViestiLähetetty: 2013-10-20 13:32:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Onpas aikaa taas kulunut.

Viherpirtelöillä menty eteenpäin, samoin proteiinien laatuun kiinnitetty huomiota. Nuo pirtelöt kyllä ovat niin hyviä ja kun eivät ole hyviä (sellaisiakin tulee tehtyä), ne saa silti alas kun tietää että ne on terveellisiä.

Peruspirtelöni tällä hetkellä:
Ituja (mung,linssi ja alfalfa)
Emerald balance viherjauhe
tyrniä tai lakkaa (joskus hedelmää tai muita marjoja)
hapankaalia
aloeta
kookosöljyä
pohjaneste pakuriteetä tai vihreää

IHerbistä tuli taas tilailtua pirtelötarpeita:
Broccolin siemeniä (aion idättää ja laittaa pirtelöön)
Jauhettua chiaa

+Nattokinaasia, Krebsin syklin mankkuvalmistetta, teetä. Astaksantiini jäi vielä sinne, harkitsen sen tarvetta. Ihana ruoka-aineista tehty vitamiini oli loppu kaupasta, ainoa vitamiini joka ei ole vetänyt mahaa sekaisin minulta.

Paino nyt kaksinumeroinen, seuraava tavoite 8 alkava luku.

ViestiLähetetty: 2013-11-05 03:44:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paino kivunnu kilon ylös pelkän sokerin kanssa puputtamisen takia. Murr... :evil: Niin ja lenkit jääny viikoks kun koira satutti koipensa, kynsivamma ja liikkumiskielto. (yksikseen liikkuminen ilman koiraa on pervoa :shock: )

Mut en lannistu, suunta tulee olemaankin alaspäin jos vähänkään mulla on asiaan mitään sanomista.

Vanhemmat tulossa loppuviikosta syömään ja oon arponut mitä tekis? Vaihtoehdot:
A) Mamman maksakastike (sipulia, kermaa,maksaa, takuumausteet)
B) Vanhanajan KANAviillokki (2 päivän projekti mut sen arvoinen)
C) Stroganoff (en muista milloin oisin tehny, namia)
D) Appelsiinikyljykset inkiväärikastikkeella (bongattu tältä palstalta, herrrrkkua)

Lisukkeeksi ajattelin lanttumuussia tai juuresmuusia.

Jälkkäriksi teen kookosmuropohjalla olevan mustikkakermaviilipiiraan. (tähän aion laittaa sokeria, tulee paras maku IMHO) :twisted:

ViestiLähetetty: 2013-11-12 01:36:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Stroganoffia tuli sitten tehtyä ja oikein hyvää tuli. Syön vieläkin viimeisiä jämiä kun piti kaksinkertainen annos tehdä ja sitä sitten jäi. :lol:

Tänään luulieminen kanakeitto, chilillä ja valkosipulilla, sitä varmaan pari-kolme päivää sitten.

Ostin myös kokeeksi halloumia, ajattelin kokeilla täälläkin mainostettuja halloumisipsejä heti kun vapaat taas alkaa.

Broccolin iduista puolet jäi itämättä ja toinen puoli jostain syystä alkoi haisemaan happamelta, vaikka kuinka huuhtelin, joten lemppasin ne roskiin ja kokeilen uudelleen erilaisessa astiassa, heti kun nuo tattarit on itäny. Idut on kyllä niin hyviä!

ViestiLähetetty: 2013-11-17 09:35:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Niin maan kauhiaste tehny mieli hernesoppaa et nyt päätin sitä tehdä.

Heitin keitinveden joukkoon lihaluuliemen pakkasesta, se oli kyllä koirille tarkoitettu, joukossa keittovaiheessa oli sorkkaa ja saparoa,mutta totesin että niistä se entisaikoinakin ja vieläkin jossain päin mualimmaa lihaliemet ja padat on tehty. Mä tykkään ihan jauhelihasta, joten sitä tähänkin, grassfeed nautaa ja luomupossua. Raastettu iso porkkana ja kolme pientä sipulia joukkoon. Pian saa lisäillä meiramia ja Maille au miel- hunajasinappia ja sit pääsee syömään!!

Parempaa hernesoppaa ei kukaan osaa tehdä. Piste. :lol: =P~ Niinhän se sanotaan et jokainen ihminen tekee mielestään sitä maailman parasta soppaa. 8)

Sopan lisäksi evääksi lähtee ens yöksi myös salaattia. Olen opetellut syömään taas avokadoa, muutenkin kuin vain smootieissa. Eli perussalaattia, katkarapuja, kananmunaa ja avokadoa. Nam?! Saas nähdä miten avokado uppoaa. :mrgreen:

Kuivattelin viikonlopun aikana vuorenkilpeä uunissa. Vanhoja, mustuneita lehtiä siis pesin ensin ja sitten kuivasin uunissa miedolla lämmöllä, kunnes olivat taas rapisevan kuivia ja sain murennettua ne teepuruiksi. Ällöttävän näköisistä mustista kurttulehdistä lähti tajuttoman hyvä tuoksu jo uunissa, mutta kun keitin ekan satsin teetä niin tuoksu oli hämmästyttävä. Keitin teen kokoon, vahvaksi uutteeksi, pullotin jäljelle jääneen ronskin desin lääkepulloon ja olen siitä nyt joka aamu ottanut 1 tl normiteen joukossa. Vielä en ole luvattua piristystä/suorituskyvyn lisääntymistä huomannut, joten lisäilen annosta varmaan piakkoin.

Volgansieneni ovat ottaneet nokkiinsa. Eka satsi kontaminoitui homeesta ja sai hautajaiset. Tämä toinen (Igor) on ihan ok vielä, mutta melko hidastunut toiminta, kahden viikon jälkeen vielä sokeria maistettavissa teessä. Olen sitä kasvatellut vihreässä teessä, mutta nyt ajattelin siirtää sen mustaan teehen, siinä se on aina elpynyt paremmin kuin muissa teeversioissa. Lisäksi vaihdoin purkin suulla olevan hyvin läpäisevän tyllikankaan kaksinkertaiseen harsoon, eli kuopuksen vanhan rätit tulivat uusiokäyttöön. Purkki on myös siirretty pakkasen päälle lämpimään kohtaan, piilotettu pyyhkeen sisään, jotta lämpö hiukan pysyisi. Mun pieni vauva.

ViestiLähetetty: 2013-12-03 08:48:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

DHL:ltä ei ole vieläkään tullut mun iHerb pakettia. :? Sieltä olis tulossa MCT öljyä ja jotain muuta,mutten muista mitä. :shock:

Laitoin toisenkin paketin tilaukseen ja yks kolme viikkoa sitten tilattukin ois matkalla. 3 pakettia siis. Mm. CafeCeps pikakahvia (cordyceps ja luomukahvi), Cococeps (cordy ja kaakao), Probiootteja, whole food vitamiineja, koirille lisäravinteita raakaruoan lisäksi...

Paino tullu kilon ylöspäin.... [-X

ViestiLähetetty: 2013-12-03 11:58:28 
Poissa
carb au lait
carb au lait

Mitä ihmettä,vuorenkilpiteetä?
kerro lisää..

ViestiLähetetty: 2013-12-03 13:39:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vuorenkilpiteetä on käytetty itänaapurissa mm parantamaan suorituskykyä ja sillä pitäisi olla piristävää vaikutusta jne. Kannattaa googlata joko Siberian tee tai Bergenia tea. :D

SIPERIAN TEE

Kerää tummia (fermentoituneita) vuorenkilven lehtiä, huuhtele irtoava pöly pois. Kaikki tumma vesi ei ole likaa, vaan lehdistä irtoavaa väriä. Kuivata lehden ihan kuiviksi. Murentele lehdet ihan hienoksi.

Keitä 2 rkl jauhetta 3 dl vettä 10 minuuttia. Anna hautua puoli vuorokautta. Siivilöi.

Sekoita 2 - 3 tl uutetta 1 dl vettä.

ViestiLähetetty: 2013-12-03 20:31:25 
Poissa
carb au lait
carb au lait

Kuuklailin,ja toden totta tuo pihamaani" komistus "pääsee nyt hyötykäyttöön!
verrattiin jopa pakuriin!
aiemmin olen löytänyt vuorenkilven juurelta huhtasieniä.

ViestiLähetetty: 2013-12-03 21:17:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joo kannattaa kokeilla. :D

ViestiLähetetty: 2013-12-15 06:18:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Oon tullu kai hulluksi, mutta olen haikaillut lumikenkiä!! :shock: Tuossa lähettyvillä ois ihanat peltolenkki mahikset, mut lumen tultua sinne kinostaa aina niin paljon lunta ettei viitti mennä. Jospa tänä vuonna sais joulupukilta lumikengät niin vois mennäkki.

Toiset must have- tuotteet on Icebugit. Koirien kanssa nyt liukasteltu tuolla vaihtelevasti, nyt meni lopullisesti hermo. Reidestä pingahti joku lihassäie ja nyt välillä kirpaisee kun tekee jotain. Maksoi mitä maksoi niin Icebugit muuttaa meidän talouteen.

Paino samassa kuin viimeksi, ärsyttävää. Täytyy varmaan alkaa tarkemmin tsekkaamaan mitä syö, hunajaa ja teetä ainakin menny liikaa (lähinnä sitä hunajaa ajatellen). Mitään hörhöilyä en nyt ole liiemmin harrastanut, paitsi jatkanut MCT-öljyn ja Astaksantiinin nauttimista päivittäin. Kai se tästä taas ku saa joulun lusittua... :lol:

ViestiLähetetty: 2014-01-05 04:34:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tilasin itselleni ex Magic Bulletin, nykyisen Nutribulletin. Satku siihen uppos, mutta en vaan oo saanu sitä päästäni ja kauan jo tehny sitä mieli kun on niin kivan kokoinen ja kätevä. Saas nähdä pitääkö odotukset kutinsa. :mrgreen:

Joulun aikana paino junnasi ikävästi ja hiukan nousikin, mistä ihme kyllä en ollut enkä ole huolissani, ne on ne hiilarit kun jurruttaa.

Maha ollut tänäänkin kuin potkupallo kun olen herkutellut, typerästi myönnän, paahdetulla Reissumiehellä ja sulatejuustolla. Nyt pakko laittaa itsensä ruotuun kun on niin pistävät ilmavaivat ja maha tosiaan kuin raskaana olisi.

Eväänä ollut savulohta, löysiä munia, perunasalaattia (resistentin tärkkelyksen takia?!!?) ja fetasalaattia. Varppivuoks juustomakkaraa hyllyn reunalla myös jos ei kala maistukaan. Kauheesti tehny mieli viljoja ja aionkin syödä aamulla samaa puuroa gluteenittomien asukkaiden kanssa -> kaurapuuroa. Nam. Pehmeä irroitus viljoista taas... :roll:

Kuulin juuri ettei hedelmiä kannattaisi sekoitella smoothieihin. Ilmeisesti fruktoosikuorman takia olisivat huonoja. :o :shock: Miten mä nuo viherpirtelöt sitten saan maistuviksi? Marjoissa tietty sama juttu mut vitamiinien ja muiden hyödyllisten aineksien takia käyvät. Myöskään pähkinöitä ja maitotuotteita (myös siemenmaidot lasketaan joukkoon) ei suositella sekoitettavaksi viherpirtelöön. Ilmeisesti tieto oli peräisin Robb Wolfen Podcasteista tms. No mua on aina tökkiny rahkan ja jogurttien lisääminen hedelmiin tai marjoihin, saati vihreisiin, ei haittaa, mutta yhä vielä äimistelen noita hedelmiä. Niillä saa niin hyvin pois "vihreän" maun, varsinkin jos käyttää spiruliinaa ja chlorellaa.

ViestiLähetetty: 2014-01-05 06:39:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tyhmänä kysyn, mikä on MCT-öljy?
Siperian tee kuulosti hyvälle.
Kyllä mä käyttäsin vihersmoohteihin vähän makeita marjoja/hedelmiä/hunajaa, niin kamalan makuista on tuo chlorella.
Miksi et kerralla lopeta niitä viljoja? Vähän voi himottaa ne paripäivää, mutta nopeemmin menisit taas rasvapolttoseksi.
Hyvää fiilistä kuitenkin! :D

ViestiLähetetty: 2014-01-06 02:05:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moi Veera!

MCT on keskipitkiä rasvahappoja sisältävä öljy. Joku sanoi että vastaava mutta tehokkaampi kuin kookosöljy, tiedä häntä sitten. Täällä jotain: http://www.vitamiinisuositukset.com/mct ... ava-rasva/

Joo mulla on kyllä tarkoituksena käyttää edelleen marjoja ja kyllä mä kapinoin ja aion käyttää tiettyjä hedelmiäkin, minä kun en kykene pahaa ruokaa suuhuni laittamaan ja noilla saa smoothiet paremman makuisiksi. Hunaja ei oltu demonisoitu, vaan päinvastoin aito, "pure", eli puhdas kuumentamaton hunaja terveysvaikutuksineen oli erittäinkin hyväksyttävä. Joku Manuka hunaja esim omaa tutkitusti viruksia ja pöpöjä tuhoavia ominaisuuksia kuumentamattomana.

Ajattelin muutenkin että nyt riittäisi kun vaan osaisi valita mahdollisimman puhdasta ruokaa pääosan ajasta lautaselle. Nyt on kuitenkin ollut kausi jona olen teollistakin sapuskaa vedellyt välillä, sen karsimisesta lähden.

Voi kuule toi olis niin fiksua ja viisasta lopettaa ne viljat kokonaan, mistä saisin siihen voimaa? Aamulla en kuitenkaan sitten syönyt sitä puuroa, mutta kotona meni taas sitten reissumies viipale ennen nukkumaanmenoa. Se kyllä takasi sikeät unet kun ensin ei väsyttänyt yhtään, mutta silti harmitti. Oon niin helposti riippuvuuksiin kiinni jäävä ihminen. #-o

ViestiLähetetty: 2014-01-06 03:04:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Työkamu pisti just tilausta ensi yöksi sisään. Sain tehtäväksi tehdä karjalanpaistin tapaista pataa ensi yön ruoaksi ja kyllähän se mulle sopi! =D>

Tän reseptin mukaan aion tehdä, on herkkua:

600-800g karjalanpaistilihoja paistopussin pohjalle (tai kannelliseen uunivuokaan)
pari porkkanaa parin sentin paloina
pari-kolme sipulia puolikkaina
1 dl hillosipulia liemineen
1 dl vettä (tai olutta)
1 dl oliiviöljyä
1 rkl karkeaa merisuolaa/1 rkl Herbamarea
maustepippureita, laakerinlehtiä, muita pippureja maun mukaan

Uuniin pariin sataan asteeseen ja kun kovin kiehuu, vähennetään lämpöä 150 ja annetaan olla uunissa 2 tuntia.

Mummot varmaan hyppii koko yön nuuskimassa ihania tuoksuja kun tuo ilmastointi tuppaa kierrättämään hajuja asuinhuoneisiin... #-o :D

ViestiLähetetty: 2014-01-06 03:20:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tää on ihan hirveetä kun alkaa selailla noita karppireseptejä... :o Nyt teen kokkaussuunnitelmaa seuraaville vapaille ja oon vakaasti päättänyt tehdä ainakin punajuuripaistosta. Ennakkoluulot loiskii järjen yli, mutta sitä on niin kauheesti kehuttu että PAKKO kokeilla. :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2014-01-06 09:29:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Leonidas kirjoitti:
Tää on ihan hirveetä kun alkaa selailla noita karppireseptejä... :o Nyt teen kokkaussuunnitelmaa seuraaville vapaille ja oon vakaasti päättänyt tehdä ainakin punajuuripaistosta. Ennakkoluulot loiskii järjen yli, mutta sitä on niin kauheesti kehuttu että PAKKO kokeilla. :mrgreen:

Mutku.
Se on hyvää...

Mikä tahansa ruoka, jonka valmistus alkaa:
Otetaan kilo voita, litra kermaa ja laitetaan kossu pakkaseen...
Tälläinen ei ikinä epäonnistu :wink:

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2014-01-06 17:07:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No nii-i! :lol:

Mut mä oon niin kauheen ennakkoluuloinen et on varmaan pakko tehdä joku muukin ruoka siihen viereen, jos ei kumminkaan tykkää.... Kävi mulla kukkakaalimuussinkin kanssa niin etten tykänny, pitäis varmaan kokeilla Koskenlaskijaversiona vielä kun siinä ei ole yhtään ainutta ainesta edes mistä en tykkäis.

Jospa tekisin sitä mamman joskus laittamaa suolamaksaa mistä tuolla kokkauspuolella oli juttua. SE oli takuuhyvää.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 256 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 913 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00