Moi Anjuna!
Kyssäkaalista olen viritellyt esim. perunamuussin korviketta. Paloiksi vaan ja keittänyt kunnes ovat kypsiä, sitten soseeksi. Ongelmahan näissä soseissa oli aina se että niistä tulee aika vetisiä joten lisäsin joukkoon hiukan mantelijauhoa tai vastaavaa jolla saa hiukan vetisyyttä pois. Kyssäkaalin kanssa sopi hyvin myös soseeksi porkkana, lanttu tai nauris pieninä määrinä makua tasoittamaan. Kyllähän siitä saa muutakin lisuketta muiden kaalien tapaan ja maku on ainakin mun mielestä aika kiva, kannattaa kokeilla!

(varmaan löytys netistäkin hyviä ohjeita mutta tähän saakka olen sössinyt itte vähän mitä milloinkin..

)
Niistä uutisista sitten.. pientä alavireisyyttähän on ollut ilmassa jo pidempään ja ajattelin sen johtuvan vaan kilpparista. Yöunet meni, heräilin joka yö 3-4 aikoihin eikä unta saanut enää kunnolla. Parin viime viikon aikana mukaan tuli vielä paniikkihäiriöitä, kauppareissuilla alkoi olla ahdistavaa ja taas tuli tunne että ihmiset vaan lähinnä kyttäilee mua. Kävin sitten tutulla lääkärillä juttelemassa näistä ja päädyttiin nopeasti siihen että cipralex-lääkitys aloitetaan uudelleen yli kahden vuoden tauon jälkeen.
Nyt sitten kolmatta päivää aloitellaan lääkitystä 5 mg annoksella, 4:n päivän jälkeen tupla-annos 2 viikkoa ja sitten 15 mg. Mitään hirveitä sivuoireita ei ainakaan vielä ole tullut, pientä ällötysoloa pari tuntia lääkkeen ottamisen jälkeen vaan. Saikkua pari viikkoa että pääsee jaloilleen, töissä kun ei auta hötkyillä pää tokkurassa.
Tunnelmat on siis aika oudot, toisaalta hyvä että apu löyty, toisaalta ottaa päähän että joutuu taas turvautumaan lääkkeisiin. Mies on ollut myös vähän apeana ratkaisusta mutta minkäs teet. Pahemmaksi ei kannata enää päästää ja muutakaan konstia ei ole. Kyseli kuinka kauan joutuu nyt noita syömään. Lekuri meinas että tätä voi verrata migreeninestolääkitykseen eli luultavasti loppuelämän? En uskaltanut sitä miehelle sanoa, tuumin vaan että varmaan jonkin aikaa.
Jos ei voi poistaa kaikkia stressaavia asioita elämästään niin kai sitten on pakko vain pystyä sietämään niitä. Tuon lääkkeen avulla ainakin voi olla pari päivää löysät housussa eikä vituta yhtään.
Että semmoista täällä.