Siili, sanotaan siis tästä lähin "Siili vaan"!
Teikku, mie tykkään noista perinnejutuista kanssa. Kerran tein Poitsulle noista
pääsiäisviikon nimitarinoista koosteen, josta hän sitten joka aamu aamiaispöydässä
luki kyseisen päivän "selitykset". Olivat kaveriporukalla levillä pääsisäisviikkoa
viettämässä. Seuraavana vuonna olivat samalla porukalla siellä taas ja sitten ei tuota aamun avausta ollutkaan
ja kaikki olivat niin pettyneitä, että miun piti malkamaanantaina meilata litaniat hälle aamun avauksia varten.
Isukki, kiitos hienosta pikapizzaohjeesta. Tuolla voi yllättää Aataminkin jonain aamuna, jos
muna kyllästyttää...vaikka eihän se ylejään kyllästytä...aamullakaan!
River, aina välleen jotain puuhastelua. Tokmanni-reissulla kävin kirjastossakin, taas on lukemista pariksi viikoksi.
Tokalta ostin kynttilöitä, lautasliinoja ja hemaisevia pikkutipuja. Ja nyt käyn mielessä keskustelua;
ruvetako somistamaan Salonkia pääsiäiskuntoon - kukat kyllä puuttuu vielä - vai silittämään ne
päivällä pyykätyt retongit. Vai tekiskö molemmat vai syventyisikö 1300- luvun alkupuolen
(kamaliin)naiskohtaloihin Itämaassa. Siinäpä pulma!
Ja juu, saapihan sitä luntakin pakastaa.

Mie tiän yhen ravintola-alan yrittäjän Rovaniemeltä,
hällä oli niin yritteliästä jälkikasvua, että tekivät ja pakastivat talvella lumipalloja ja myivät niitä
sitten kesäkuumalla saksalaisille (ja miksei muunkin maalaisille) turisteille.
