karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-25 03:50:55

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 123 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Burläski
ViestiLähetetty: 2014-11-08 15:20:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jos tehokasta kotijumppaa haluaa niin ehdottomasti suosin kahvakuulaa :smt023 :smt007
Jos aika on tiukalla niin varttikin päivässä riittää, saat kunnon hiet otsalle ja vatsat, kyykyt yms tehtyä.

ViestiLähetetty: 2014-11-09 11:32:26 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

hmmm.. kahvakuulan voisi lisätä joululahjatoivelistalle :lol:

Santikka, huonosti tehdyt tatuoinnit on kamalia! Minä pidän värikkäistä, vanhan koulukunnan tyylisistä, saa olla myös huumoria mukana. Elämää kun ei saa ottaa liian vakavasti! :) Tyylikkäitä kuitenkin, kunnon artistilla tehtyjä. Minulla on oma luottotatuoitsija. Äitini ei tosin siedä myöskään tatuointeja, sille tulee varmaan aina arpia sieluun kun me sisarukset otetaan uusia :roll: On sitä ikäluokkaa, että tatuointeja on vaan merellä olleilla ja vankilakundeilla. Ymmärrän hyvin hänenkin kantansa, enkä omia kuviani hänen edessään esittele tieten tahtoen.

Ikävää että sulla oli paha mieli. Ulkoilu, sauna ja viimeistään se oma karvalapsi saa kyllä paremmalle tuulelle :D Mulle riittää poikasen hymy, niin kornilta kuin se kuulostaakin. Sitä kun katsoo, ei voi enää kiukutella :D

Jaa niin ja se selätin, se on sellainen rakkine, jonka päällä seistään (matala härpäke), joka pyörii ees taas kun tekee sellaista kiertoliikettä. Hyvä selälle ja kuulemma jenkkakahvoille :D Mä testasin eilen sitä anopin versiota ja ainakin selässä tuntuu, vaikka tein vaan 10 minuuttia.

Lähdettiin vaunuttelemaankin sitten eilen, onneksi! Tuli punaiset posket molemmille ja hyvä olo. Tänään lähdetään varmaan koko perhe, kun mieskin on kerrankin kotona isänpäivän vuoksi :D

p.s. uskaltaakohan tuolla kahvakuulalla kuinka treenata vielä näin 4kk sitten synnyttäneenä? Niitä vatsoja jne? Vai kaippa voi, jos aloittaa varovasti?

Mukavaa viikonloppua myös teille!

ViestiLähetetty: 2014-11-09 13:10:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No nyt tajuun selättimen.
Oli keväällä kirppiksellä myynnissä, 8e. Naureskelin että mikähän tuokin on. Eli en osannut ostaa.
Nyt parempi päivä ja kyllähän tuo karvakuono aina saa hyvälle tuulelle.
Ja sulla, se ihana pieni ihminen :)

ViestiLähetetty: 2014-11-09 16:25:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kyllä miun mielestä voi, kunhan et tietenkään aloittele liian rajusti. Mie esim aloitin 4kg:n kuulalla vaikka en ollu synnyttänytkään :lol: 15:sta vuoteen :mrgreen: JA jouluun on vielä aikaa, jos sen vasta joululahjaksi pyydät :smt023 :smt040

ViestiLähetetty: 2014-11-09 17:27:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuo kahvakuulailu voisi olla mullekin hyvä juttu =D>

ViestiLähetetty: 2014-11-16 13:13:03 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

No nyt oli Citymarketin nettisivuilla niin hyvä kahvakuulatarjous että laitoin tilaukseen! Toimittavat sen lähimpään cittariin parissa päivässä =D> 5kg kuula 8,95€ plussakortilla! Normaalisti 24,95€ :shock: Kohta siis pääsee reenailemaan :D

Olen nyt joka päivä tehnyt vaihdellen 10-20 minuuttia tuolla selättimellä (kopiolla) ja hyvältä ainakin tuntuu. Selkä, vatsa ja käsivarret saa kyllä treeniä, vaikka sitä ei heti uskoisi kun tuolla pyörittelee menemään :lol:

Sain myös uuden tilauksen fitnesstukusta, jossa tuli prodejauhetta (ajattelin tosiaan välipalaa tai aamupalaa joskus siitä, jos suristelisi sauvalla turkkilaisen joukkoon ja lisäksi vähän mustikoita), rasvanpoltto (CLA) kapseleita (kokeilen nyt niitäkin kun kuukauden satsi tuli, että onko vaikutusta) sekä sitä kookosöljyä! Olen laittanut teelusikallisen kahvin joukkoon nyt aamuisin ja kermaa myös. Se on täysin mautonta, joten ei mene kahvikaan pilalle :D

Vaunuttelemassa ollaan käyty ja tänään taas lähdetään kun säätkin suosii :)

Punnitsin ja mittasin tänään itseni, viimeksi tehnyt sen 5.11 jolloin paino oli 99,6kg ja muutenkin oli turvotusta selkästi, oli mittoja tullut silloin lisää.

Tänään paino 98,6kg. Kaikissa muissa mitoissa olin saanut takaisin tulleet pois, plus vatsa oli pienentynyt 2cm, eli vähän mentiin parhaan tuloksen alle jopa :) En vaan tajua, kuinka tämä paino vaan junnaa ja junnaa. Luulisi, että tälläisellä tankkerilla pelkkä pastan, perunan, riisin, sokerin, leivän ja vaaleiden viljojen poisjättö + reilusti lisääntynyt liikunta ja alhaiset hiilarit aiheuttaisi sen että paino tippuisi tasaisesti. Olen periaatteessa lähtötilanteessa aina vaan, vaaka heitellyt suuntaan ja toiseen tässä muutaman kuukauden aikana. 97 kilon alle en kuitenkaan pääse. En syö edes herkkuja! Ostoskorissa on AINA pelkkää terveellistä ja vähähiilarista. Välillä turhauttaa niiiiiin paljon.. ](*,)

ViestiLähetetty: 2014-11-16 16:44:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Syötkö kuinka paljon juustoja, jugua, ym maitotuotteita? Ne saattaa sitä painoa jumitella...ainakin miulla on kokemusta siitä :twisted: mut ne on vaan niin hyviä =P~

ViestiLähetetty: 2014-11-16 16:53:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

No kun mielestäni en syö :-s Juustojakin ollaan huomattavasti vähennetty aikaisemmasta. Oikeastaan sitä menee raasteena vaan vähän aamupalamunakkaaseen. Joskus harvoin ihan sellaisenaan. Turkkilaisella herkuttelen harvoin, kun en välipaloja harrasta. Ehkä sitä kuitenkin vois pitää vaikka kirjaa paljonko tulee syötyä, joskus oma mieli vääristää :D

ViestiLähetetty: 2014-11-16 21:23:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No mulla ei noi maitotuotteet oo jumittanut, mut oon kyl kuullut et toisilla voi. Mikä sitten olisi se ns kohtuukäyttö niissä, ku ei oo hajuukaan.
Ei mulla ole aina juustoa kaapissa, mutta rahkasta ja kermasta luopuminen tekisi tiukkaa :mrgreen:
Jos mä ostan vaikka 400g viipalejuuston, ei kestä kahta päivääkään. Siis kun oon syönyt sen. Sitten oon taas pitkään ilman.
Onko sulla ruoka tarpeeksi rasvaista?
Mä oon vähentänyt nyt rasvaa aika paljon, mutta vuosi sitten kun lisäsin aika reippaasti sitä, alkoi paino tippuun ryminällä.
Rasvan määrästä ollaan niin eri mieltä.
Jotku käyttää omasta mielestään paljon rasvaa, kun paistaa voissa ruuan. Mä pidän rasvan käyttöä hyvänä, kun sitä lisätään myös jo valmiiseen sapuskaan joka on voissa paistettu. Niin ja vuosi sitten otin majoneesin siihen lisäksi.
Joillakin vatsa ei taas siedä liikaa rasvaa, niin kuin mulle kävi. Alkoi olemaan kuralla, joten oli oikeestaan pakko vähentää. Mut kohtuudella menee nyt, silleen mukavasti :)

ViestiLähetetty: 2014-11-16 21:44:01 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

5 kilon kahvakuula on tosi kevyt, huonokuntoiselle naiselle (kuten minä) se 8 kilon on ihan ok, sanoi eräs traineri mulla kun näytti mitä tehdä... Miehellä on kotona 12 kilon kuula, 6 vuotias poikamme joskus leikkii sellaisella 4 kilon kuulalla, et kyllä säkin isompaa kaipaat pian. Ehkä sillä pienellä voi sitten harjoitella yhden käden nostoja vaikka, eihän ne sinällään hukkaan mene :smt023

ViestiLähetetty: 2014-11-18 10:02:54 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Juu mä alotan tolla viidellä kilolla, ja myyn sen vaikka eteenpäin sitten kun siirryn seuraavaan :D Johan tuo oma poikakin painaa yli 6 kiloa ja sitä nostelee / kantelee päivittäin, niin omanlainen kahvakuulansa sekin :lol:

Rasvasta: Munakkaat paistetaan aina voissa, majoneesia käytän myös, yleensä "salaatinkastikkeena" roikkasen pari raitaa tuubista. En mitenkään ylettömästi, mutta niin että saa vähän makua. Nyt olen ottanut tuon kookosrasvan mukaan kuvioihin, aamuisin kahvin sekaan teelusikallinen. Onko riittävästi? Maltilla olen mennyt, kun tosiaan tuntuu että vatsa pakkaa menemään kuralle jos ihan liikaa lotraa :D Oliiviöljyä käytän välillä myös salaatteihin. Kermaa kahvissa (sehän on rasvaista) jne. Mutta lähinnä nyt kiinnostaa onko tuolla kookosrasvan lisäyksellä vaikutusta!

Ehkä tämä tästä. Melkoista hienosäätöä on. Kun olis kristallipallo ja vois vaan katsoa missä mennään metsään :lol:

Nyt olis pikkujoulutkin tulossa lauantaina. Lähdetään mammaporukalla tuulettumaan. Ihan hauska tavata näitä naisia, jotka on kuitenkin ollut se vertaistukiryhmä läpi raskauden, synnytyksen ja ensimmäisten kuukausien vauvan kanssa :) Kävin eilen vähän sovittelemassa vaatteita. En vissiin osaa vaan etsiä oikeanlaisia omalle vartalolle. Tuntuu että kaikki kiristää ja puristaa. Mielessä oli visio mitä haluan ostaa, mutta en mukamas löytänyt kaupasta juuri sitten sellaista. Saas nährä, meenkö jätesäkissä :D

Muuten on ollut sellainen hyvä olo itsestään. Jotenkin kauniskin, pitkästä aikaa. Voi olla, että tuo hiusvärikin piristää. Mulla on kirkkaan punainen otsatukka. Ja nyt kun hiuksia on alkanut lähtemään ihan sairaasti (osasin odottaa tässä vaiheessa synnytyksen jälkeen, on ihan normaalia) niin hankin sellaiset clip-on hiustenpidennykset. Kun lähtee ihmisten ilmoille, ne on nopea ja kiva laittaa. Näyttää vähän vähemmän nuuruiselta :D Välillä taas jopa oma vartalo on ihan ok. Mutta sitten tulee niitä päiviä, kun tekis mieli yökkiä. Ah tätä naisen elämää. Vaikken mikään pinnallinen olekaan, niin aina se peilikuva ei vaan jaksa miellyttää. Yleensä yäk-olo iskee ilatsisin kun kylvetän poikaa, näen itseni sivusta vessan peilistä, ja aina se sama samperin läskimuori sieltä katsoo takaisin, illasta toiseen :lol:

Tänään olisi vuorossa siivousta ja vaunuttelua. Ulkona on ihana sää. Raikas ja harmaa. Jotenkin.

Mukavaa alkanutta viikkoa, kiva kun jaksatte kommentoida ja vinkkailla! Yksinpuhelu olisi kaikinpuolin ankeaa :D :smt054

ViestiLähetetty: 2014-11-18 10:22:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomenta päivää!
En osaa sanoo tuosta kookosrasvasta. Mä en oo kertaakaan sitä itse käyttänyt, ei oo vaan tullut tarvetta ostaa.
Mulla on vatsa toiminut nyt hyvin vähemmällä rasvalla, mutta kun se pari kiloo, jonka odotan vielä lähtevän, ei lähde.
Jos nyt vetäisin sellaisen parin viikon "voikuurin" ni varmaan lähtisi. Mutta onko se sen arvoista? Istuisin aamut ripulilla, paikat arkana.
Mä tiesin, että on edessä tää painon pitäminen, hallinta. Kuinka pidän painon samoissa lukemissa vähillä rasvoilla? Täytyy jostain jo alkaa ottaa tietoa. Tässä on monena päivänä ollut sellainen olo, että se nälkä on ihan kamala. Ja sehän johtuu rasvan vähyydestä. Hiilareita en halua lisätä, koska alkaa turvottaan ja ei tuu hyvä olo.
Sanoisin, että ruuan himo on kasvanut.

Se on kiva, kun pääset tuulettumaan pikkujouluihin. Etköhän sä jotain nättiä päällesi keksi, ei se jätesäkki varmaan pikkujouluihin oikein sovi :lol: Tai, ellet koristele mustaa säkkiä jollain kimaltavilla helyillä :lol:
Mä en oo koskaan viettänyt mitään pikkujouluja. Kun mies eli, ja mä olin vakkarityössä, en saanut mennä pikkujouluihin. Tai osin kun oisin vaan mennyt, mutta tiesin siitä tulevat niin kovat seuraukset että jätin väliin. Kaverit tiesi millainen narsisti ukko oli, eivät ihmetelleet, säälivät vain :(

Keitin koiralle muikunpäitä, joita ystävältä olen saanut. Haisee kurjalle mutta kun on suurta herkkua, hyvä ettei kippoakin syönyt tuo pieni!
Mukavaa päivänjatkoa sinulle :)

ViestiLähetetty: 2014-11-18 18:44:43 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ääääh, mullakin kokemusta narsistisesta miehestä. Tiedän niiiiiin mistä puhut! Näen punaista kun edes ajattelen asiaa. Onneksi pääsin miestä pakoon ja eroon koko saastasta. Jäi onneksi toiseen maahan.. Hyi.

Takana on tunnin vaunulenkki ja 10 minuuttia selätin treeniä! Aamupalaksi metsäsieimunakas, lounaaksi savulohisalaatti johon paistoin kaveriksi päiväysvanhat leipäjuuston loput ja vähän muutakin jämäjuttua kaapista. Päivällinen on vielä auki, täytyy keksiä jotain jahka mies tulee töistä! :)

Kahvakuulakin oli tullut! Jos se ukko sen jaksaa vielä töiden päälle noutaa, niin pitää huomenna heti koittaa ottaa testiin! :smt026

ViestiLähetetty: 2014-11-25 11:34:28 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Päivää päivää!

Kahvakuulan sain, ja arvaatkaas mitä? Polvet ei kestä :| Tein ihan vaan ohjepaperin läpi ja kokeilin kaikkia liikkeitä joku 5-10 toistoa ja heti oli vasen polvi paskana. Mulla siis polvet menneet raskauden takia, kun lihoin niin paljon enkä liikkunut loppuraskaudesta juuri ollenkaan, kotonakin eteneminen kun oli vaikeaa kaikenmaailman kipujen takia. Luulin, että olin saanut ne jo jonkinlaiseen kondikseen noilla vaunulenkeillä. Enää ei siis kyykätessä sattunut (mikä oli ennen aivan helvettiä) ja muutoinkin olin kivuton. Huoh. Eli juurikin nuo kyykkyliikkeet tekee sen että kipu palaa. Mun on siis jatkettava vaunulenkkejä vissiin ja kahvakuulailtava jotenkin "omin liikkein" (ilman kyykkyjä ja käsiä vaan treenaten) niin kauan että paino putoaa vielä lisää, ja toivottavasti polvet kuntoutuu ihan kunnolla. Harmittaa ](*,)

Sit toisekseen nyt iski jonkun flunssan tapaisenkin päälle. Olin lauantaina pikkujouluissa ja ilmeisesti sain kylmää tai tartunnan (oli räkäsiä mammoja liikenteessä). Eilisestä saakka nokka vuotanut ja aivastuttaa non stop. Päätä särkee jne. Kuumetta ei kai vissiin ole, mutta muuten tosi puolikuntoinen olo. Toivotaan että on sellainen pikainen tapaus kuin edellinenkin, joka oli sen yhden päivän flunssa!

Paino se vaan junnaa, en ole mittojakaan nyt ottanut hetkeen. Jospa sitä ryhdistäytyisi ja alkaisi taas merkkailemaan kaikki tuonne kultakaloihin, niin kauan kuin jäsenyyttä on vielä voimassa. On tämä perhana vaikeaa. Toiset ne onnistuu tuosta noin vaan? Ääh.

Tälläistä tänään. :roll:

ViestiLähetetty: 2014-11-25 11:56:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No voi himpura niitä sun polvia :(
Mulla ei ole kahvakuulailu kokemuksia, mutta jos pystyisi tekemään sillä jotain muuta.
Mulla on itsellä vasen polvi v 2000 leikattu kolmeen kertaan. On vähän naksuva polvi, ei sekään kaikkeen pysty. Joskus tuntuu ihan kävellessä, että se menee yht äkkii lukkoon. Pitäis alkaa tuolla vääntelemään sitä :lol:
Mulla on niin tylsä olo, tuntuu että mitään ei viitsisi tehdä. Laiskottaa.
No oli mullakin paino lisääntynyt kilolla. Mistä lie. Nyt ei oo suklaatakaan mennyt. Tuntuu just nyt siltä, että sama se lähenkö ostamaan parit patukat.
Katsotaan, onhan hei se päivä huomennakin, toivottavasti parannut ettet ihan sänkypotilaaksi joudu!

ViestiLähetetty: 2014-11-25 12:04:25 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Silloin kun itselle tuli halu kokeilla kahvakuulaa, päätin heti, etten ala tekemään mitään ilman opastusta. Ostin yhden henk.koht. valmennuskerran personal trainerilta, joka katsoi oikeanlaiset liikkeet ja teki ohjelman. Suurin osa liikkeistä ei siinä mun ohjelmassa kohdistu lainkaan polviin jos erilaiset kyykkäykset jättää pois. Jos sulla on yhtään mahdollisuutta, niin mieti tuollaista toimintatapaa niin et loukkaa itseäsi.

ViestiLähetetty: 2014-11-27 09:48:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomenta!
Mietin vaan, oletko pystynyt kahvakuulalla mitään tekemään? Mä mietin itselleni sitä. Mulla on aina ollut heikot käsivoimat ja herkästi tulee hartiat kipeeksi. Vaikka 20v ollut voimakkaita koiria, niin silti tuntuu että ei mulla käsivoimia ole paljon.
Auttaiskohan kahvakuulailu? Ja mietin että auttaako se vaikka myös kiinteyttämään kroppaa, jos sillä osaisi jotain tehdä?

Lumet suli. Vaikka tykkäänkin lumesta, niin hyvä että nyt ei ainakaan ole liukasta. Mukavaa torstaita sulle :)

ViestiLähetetty: 2014-11-27 10:19:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Merkkaamaan 8) Jos painossa ei ala tapahtumaan niin yks vinkki on kokeilla maitotuotteiden vähentämistä :)
Toimi mulla. Ei toki välttis toimi kaikilla :D Eikä tietenkään kannata hötkyillä vaan antaa kropan totutella sapuskaan.

ViestiLähetetty: 2014-11-27 20:24:05 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiitos taas vinkeistä ihanat! :)

Kahvakuulalla en ole nyt tehnyt MITÄÄN koska flunssa :D Ei pukannut pahaa tautia (varmaan kiitos karppauksen), mutta sen verta kuitenkin "under the weather" ja siipi maassa ettei oikein jaksa ja kykene urheilemaan.

Sain myös yhden hyvän vinkkauksen kotijumppaohjeisiin, joihin ei välineitä edes tarvi, että jahka parannun niin testaan myös sitä! Ja aion kahvakuulailla kyllä sitten ainakin pelkkiä käsiä treenaten jos ei muuta! Ja jos en ihan PT:tä pysty hankkimaan niin koitan edes katsoa löytyiskö juutuubista KUNNON opastavaa videota? :)

Maitotuotteet ehkä sitten pannaan. Ainakin voisi koittaa testiksi! Vaikka viikon. Ehkä niitä sitten huomaamatta menee kuitenkin paljo? Tai jos vaikka viikon ajan merkkailisi paljonko niitä menee ja sitten miettisi mistä voisi karsia? :)

Mukavaa loppuviikkoa!

p.s. poika alkaa olla jo niin sosiaalinen ja "viihdytettävä" yksilö, ettei tänne meinaa olla aikaa ollenkaan :lol: Mutta ihanammaksi vaan tulee päivä päivältä, jos se on edes mahdollista :smt007

ViestiLähetetty: 2014-11-27 20:32:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Marbela kirjoitti:
p.s. poika alkaa olla jo niin sosiaalinen ja "viihdytettävä" yksilö, ettei tänne meinaa olla aikaa ollenkaan :lol: Mutta ihanammaksi vaan tulee päivä päivältä, jos se on edes mahdollista :smt007

Mutku...

p.s. odota muutama vuosi.
Vaikka tuonne mopo ikään... :roll:
Palataan sitten tuoho "ihanammaksi vaan..." :mrgreen:

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 123 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00