Huh'. Hailuodosta itään sijaitsevasta taajamasta Nääsvilleen ja takaisin, ihan eri ilmastovyöhykkeellä piipahdus rautateitse saman päivän aikana, semmoinen käy meleko hyvästä puudutteesta. Enpä olis' hoksannut, vaikka mulle oltais' tehty sukupuolenvaihtoleikkaus (sex change operation) paluumatkan aikana. Korkeintaan sitten, kun asemalla vilpittömin mielin odotteleva karppinaaras hoksais' jotain tapahtuneen: nyt ei meidän palikat passaakaan ihan siltä seisomalta toisiinsa. Se naaras sitten, se vaan on niin

. Venyttää päiväänsä päästäkseen vastaan, tuottaa täystyrmäyksen tasan veeärkoon paussin jälkeen, ihan vaan olemalla oma ittensä. Epistä, kun mulla vaan järki seisoo (sanonko mikä muu... [no en tod.]). Eihän me meinattu päästä toisistamme irti millään - jos olis' ollut vähän lämpimämpi ja varttitunti enempi aikaa, olis' mikä vaan pusikko kelvannut.
Miks'hän tämmöisiä juttelen, enpä taas tiijä. Kel' onni on, sen ulos kiljukoon, niin kai se meni. Varmaan siks'kin, kun naaras on karppi. No, kirjoitan mitä huvittaa, ja vastaan seurauksista, ei oo pakko lueskella. Tein just' iltapalaksi leipäslaissit, niille päällysteet ja that's it - oon valmis petiin (nukkumaan). Tullut nukuttua ihan liian vähän. Huomenna olis' oikeiden töiden vuoro, tuplahommat, koskapa perjantaiksi olemme suunnitelleet jotain todella mukavaa: yhdessäoloa, siinä kaikki toistaiseksi, mutta kuulostaa parhaimmalta.
*** Keskiviikon sapuskat, ruotupäivä nro 17 ***
Aamiainen pipp, mustikkaversio
Lounas Nääsvillessä mozzarella-kasvissalaatin jämät, possun ulkofilejämät, eilen grillattu a-makkara, jauhispihvi
Päivällinen paluujunassa tuplajurppikanaburger (ilman kanaa): kaks' mozzisslaissia, pihvi, kaks' mozzisslaissia, pihvi, kaks' mozzisslaissia
Illallinen minuuttileipäslaissit maksamakkaralla, juustolla, zukkiinilla
Juomat- maito-/kermakahvi x 5
- hanavesi x 1
- virggis x 0
- teemotti x 2
- AB-piimä x 1
Pyöräilyt jne. rautatieasemalle ja takaisin, saattohoito, yht. 8 km