karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-11 10:15:57

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 118 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-03-19 13:51:07 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Niin...

No, eilen tuli otettua parit myrkkysiiderit (=rainbown light) ja yöllä kotiin tullessa sitten...

Ainakin puolikas paketti leipäjuustoa
1 vaalea leipä voikerroksella
2 karjalanpiirakkaa voilla ja sulatejuustolla
2 lihapiirakkaa
2 lihapullaa
2 banaania

Ja noista tuli taas yhden päivän kalorit...

Mä en jaksa enää itteäni...

ViestiLähetetty: 2011-03-23 18:16:00 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Laskin eilen ihan huvikseni millainen mun makrojakauma on päivässä,
ja järkytyin kyllä...

Proteiinia 130 g
Rasvaa 80 g
Hiilareita 90-100 (ei kasviksia mukana)

ViestiLähetetty: 2011-03-23 18:48:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eikai tuosta nyt kannata kauheesta järkyttyä :shock: ? Juoksijatytöllä varmaan ihan ok, jos hiilarit on tuossa 100g kieppeillä? On ne mullakin, vaikka en olekaan juoksijatyttö (vaikka ehkä haluaisinkin olla :lol: ). Rasva- ja prodegrammat sen sijaan voisi vaihtaa päittäin; rasvaa 130g ja prodea 80g tässä tapauksessa. Ja aika niukaksi jää silti kalorimääräsi.

ViestiLähetetty: 2011-03-23 19:08:58 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Emmuska. kirjoitti:
Eikai tuosta nyt kannata kauheesta järkyttyä :shock: ? Juoksijatytöllä varmaan ihan ok, jos hiilarit on tuossa 100g kieppeillä? On ne mullakin, vaikka en olekaan juoksijatyttö (vaikka ehkä haluaisinkin olla :lol: ). Rasva- ja prodegrammat sen sijaan voisi vaihtaa päittäin; rasvaa 130g ja prodea 80g tässä tapauksessa. Ja aika niukaksi jää silti kalorimääräsi.

Joo, mä tarkotinkin juuri tota proteiinien määrää että on aikamoinen mun kokoiselle. :D

Oonkin miettiny onko 200g raejuustoa kerralla liikaa? (aamupalalla)
Tai maitorahkaa kerralla 250g? Tuntuu ettei kauheen moni kerralla niitä vedä, vaan tyyliin 1 dl tms.

Ja soijaproteiini loppuikin sopivasti joten se saa lähteä vähäksi aikaa.

ViestiLähetetty: 2011-03-23 20:31:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Juuri tässä hävyttömästi näytön ääressä vedän rahkaa, johon käytin 250g rahkaa, 2 desiä kermaa, mustikoita ja kiivin. Tuossa satsissa on kaiketi suhteessa kohtalaisen mukavasti prodea ja rasvaa plus että kermainen rahka maistuu tsiljoonasti paremmalle kuin pelkkä rahka. Raejuustokin - jos siitä erityisesti tykkäät - kannattaa sekoittaa vaikkapa sallatin ja tonnikalan tm joukkoon. Muutenkin suosittelen sulle kokeilemaan rohkeasti erilaisia reseptejä/ruokayhdistelmiä, pelkkien raejuuston ja rahkan pupeltaminen on aika kuivaa touhua pitemmän päälle ja siitä jää mielestäni yksi tärkeä näkökohta kokonaan huomiotta: hyvästä ruuasta ja erilaisista mauista nauttiminen.. :wink:

ViestiLähetetty: 2011-03-23 22:40:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

200g raejuustoo on musta ihan okei aterialla, jos siihen lisää sit rasvat muualta. Esim. avokadon, kermaa jne.

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2011-03-31 18:09:59 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Jees, yleensä lisäänkin tohon puuroon sitten sitä öljyä.

Nyt parina viikkona on menny paljon lidlin fetaa ja kreikkalaista.
Tosin tykkään enemmän tosta turkkilaisesta, se on paksumpaa.

ViestiLähetetty: 2011-04-11 13:00:06 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mä nyt laitan tähän omaan ketjuuni.

Tosiaan, ens kuun alussa ois muutto omaan yksiöön :)

Haluaisinkin nyt siis vinkkejä mahdollisimman halvoista ja karpeista ruoka-aineista.
Mitä kannattaa siis ostaa ja mistäkin kaupasta, opiskelijabudjetti on kuitenkin mitä on.
Mutta silti haluaisi todellakin elää muulla kun makaronimössöillä tms.

Ja sitten vielä, mitä tarjota vieraille vaikka kahvin kanssa?
Ajattelin kyllä että ihan peruspullaa yms leivon pakkaseen varalle ja keksejä kaappiin, mutta mites kun en ite käytä ollenkaan kahvissa tai missään maitoa tai kermaa, joten mitäs antaa kahvivieraille?
Ajaako maitojauhe saman asian?

Saa antaa myös vinkkejä pesuaineista ja kaikesta muustakin, vinkkejä ja mitä kaikkea olette huomanneet hyväksi kodinhoidossa.

Ite arvostan kyllä ekologisuutta ja luomua, mutta nehän taas maksaa sitten melkein jo puolet enemmän, joka on kyllä ihan väärin.

Viestin otsikko: Järkyttävä turvotus
ViestiLähetetty: 2011-04-17 11:23:54 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mulla on ollut jo n. 3 viikkoa ihan kamalaa turvotusta, ja tiedän todellakin että ne on nesteitä, eikä painonousua, koska olo on ihan kamalan turvonnut ja pökkelömäinen, vaatteet kiristää ja iho on kosketusarka mahasta, selästä ja reisistä.
Pohkeet on ihan juntturassa ja sääret kipeytyvät juostessa.

En ole tietääkseni edes muuttanut syömistäni.
Tää niin syö psyykettä ja mieli on ihan pohjalla... Lääkärissäkin kävin mutta ei osannut sanoa yhtään mitään, pisti lähetteen verikokeisiin ja tulokset oli tietysti normaalit.

Ite huomasin että kaikki mun oireet viittaa SUOLANPUUTOKSEEN, ja nyt oonkin pari päivää vetäny meri- ja ruususuolaa.
Vielä en ole huomannut vaikutusta...

En ole siis ikinä lisännyt mihinkään ruokiin suolaa nykyään, kun siitä niin varoitellaan.

Kuinka paljon voin huoletta syödä näitä suolia päivässä?

Entäs osaisiko joku vähän valaista tästä natrium - kalium tasapainosta?

Mä alan olla jo ihan epätoivoinen..

Viestin otsikko: Re: Järkyttävä turvotus
ViestiLähetetty: 2011-04-17 12:38:20 
Poissa
sintti
sintti

Chike kirjoitti:

En ole siis ikinä lisännyt mihinkään ruokiin suolaa nykyään, kun siitä niin varoitellaan.

Kuka karppiguruista varoittaa suolastaa? :-k

Ja lue tämä enne kuin ostat keksejä ja pulla kaapin :) http://www.psychologytoday.com/blog/p-n ... cigarettes

ViestiLähetetty: 2011-04-17 21:04:39 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Muista Chike myös hormonien vaikutus! Jospa sun hormonitoiminta alkaisi pikku hiljaa parantelemaan itseään ja aiheuttaisi sitä myöden satunnaisia turvotuksia ja outoja olotiloja. Kestää kuitenkin vielä pitkään, ennen kuin toiminnot normalisoituu. Eli älä huoli, kaikkea aikansa :)

Ja juothan tarpeeksi vettä? Tietysti ihan vichyistä saisi noita suolojakin :)

ViestiLähetetty: 2011-10-13 16:56:22 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Onpas siitä aikaa kun oon kirjottanu viimeks.
No, ainakin voin sanoa että paino on noussut - ja aikalailla.

Tässä syömiset nykyään yleensä:

Aamu:
1dl puurohiutale plus 2 rkl ohra/vehnä/spelttisuurimo -puuro veteen
2 rkl liotettu pellavansiemen
1 rkl 3viljan lese
200g raejuustoa
1 rkl öljyä (esim. seesaminsiemen)
kahvia mustana

05,l vettä

Lounas:
salaattia ym mitä on koulussa ja kasvispihviä tms. mitä koulussa nyt sattuu olemaan kasvispuolella, aika kehnosti kuitenkin

Välipala:
purkki maitorahkaa
reilu 1½ rkl kookosöljyä
marjoja (tyrni,mustikka,mustaherukka) 3-4 dl (kulhollinen)
kahvia mustana

Päivällinen:
2 munaa plus ½ dl linssejä TAI savusilakkaa TAI sardiineja TAI tofua ja avokado TAI purkki 5% fetaa TAI lohta
naurista/punajuurta, kukkakaalia/ruusukaalia, hapankaalia, sieniä, ..
1 purkki punaista viiliä
vettä
2-3 raakaa porkkanaa

Iltapala:
1dl soijarouhe plus 2 rkl soijapapurouhe/kookoshiutale
1 rkl rypsiöljy
iso kulho mustaherukoita
punainen viili

Nykyään juoksua 3 kertaa viikossa, yhteensä 30km JOS SÄÄRET ANTAA MYÖTEN.
Eli maaliskuussa alkanut säärilihasten kipu on jatkunut. On vissiin penikkatautia, eli tonne säärilihakseen kertyy niin paljon painetta (tai jotain sellaista) ja jalka ei anna myöten juoksulle. Todella veemäinen vaiva!
Välillä oltu levossa ja se 1 lenkki otettu pois kokonaan viikosta.

Ja muuten omaa lihaskuntotreeniä 3 kertaa viiikossa ja joka päivä hyvät venyttelyt.

MUTTA, paino se tuntuu jatkavan vain nousuaan vaikka alkuvuodesta on tullut varmaan jo kymmenisen kiloa.
(olen käynyt punnituksissa - tänäänkin, ja paino oli taas noussut)

Voiko todella paino nousta vielä näillä syömisillä?
Ja miten voi olla mahdollista että vielä iltaisin huomaa että nälkä tuppaa olemaan - lisäyksistä huolimatta.

Sanokaa mielipiteenne ja neuvokaa, auttakaa kiitos!

ViestiLähetetty: 2011-10-13 18:27:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä luulen että sun elimistösi on vihdoin alkanut korjaamaan itseään. Joko sun hormonitoimintasi on palautunut? Sehän jo itsessään "lihottaa" tai nostaa painoa.
Onhan toi sun päivällinen oikeaa lämmintä ruokaa? Jos mahdollista niin syö kaksi lämmintä ruokaa päivässä, sun liikunnallasi noi välipalatkin on ihan ok. Kirjoittele aina silloin tällöin, niin me pysymme mukana.
Ja silloin kun lopetit kirjoittamisen, olit juuri muuttamassa omaan kotiin, onko niin?
Nyt syksyllä kaikki kaalit, porkkanat, yms kasvikset ovat edullisia. Syö niitä vaihtelevasti vuoroin kylminä, vuoroin lämpiminä. Voissa paistettuna kun paistat!

Viestin otsikko: Kuulumisia
ViestiLähetetty: 2011-10-13 21:16:55 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Saari63 kirjoitti:
Mä luulen että sun elimistösi on vihdoin alkanut korjaamaan itseään. Joko sun hormonitoimintasi on palautunut? Sehän jo itsessään "lihottaa" tai nostaa painoa.
Onhan toi sun päivällinen oikeaa lämmintä ruokaa? Jos mahdollista niin syö kaksi lämmintä ruokaa päivässä, sun liikunnallasi noi välipalatkin on ihan ok. Kirjoittele aina silloin tällöin, niin me pysymme mukana.
Ja silloin kun lopetit kirjoittamisen, olit juuri muuttamassa omaan kotiin, onko niin?
Nyt syksyllä kaikki kaalit, porkkanat, yms kasvikset ovat edullisia. Syö niitä vaihtelevasti vuoroin kylminä, vuoroin lämpiminä. Voissa paistettuna kun paistat!

Ei ole hormonitoiminta palautunut, oon nyt syöny n. puoli vuotta Microgynon merkkisiä ja niillä on tullut jonkinlaista vuotoa.
Gyne noi mulle ihan valitsi ottaen huomioon oman hormonitoiminnan puutteen.

Ei toi mun päivällinen ole silleen vieläkään ihan semmoista oikeaa ruokaa, siihen kyllä pyrin.
Ja täytyy kans kattella noita kausivihanneksia ja juureksia :)

En usko että ihan hiilarittomuus mun kohdalla edellenkään toimii; fysioterapeutti itse asiassa epäili että rasitusvammat voi johtua hiilareiden puutteessa. Eli siis juoksu liian vähillä hiilareilla/energialla...

Nää jalkavaivat nyt itseasiassa voimia on kuluttanut eniten, tän painonnnousun sietämisen lisäksi.

Mutta eiköhän tässä parempaan suuntaan olla yhä menossa, kun noi jalat alkais jo vähän paraneen.

ViestiLähetetty: 2011-10-13 23:44:05 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi

Merkkaan ketjun, tuttuja ajatuksia nuoruusvuosilta. Tsemppiä!

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-10-14 06:41:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jos sua oikein kiinnostaa, niin laske tuolla ruokakulmassa muutamana päivänä ruokasi. Sä syöt hiilihydraattitietoisesti, mutta et kamalan vähähiilihydraattisesti. Joten kyllä mä uskon sun saavan riittävästi hiilareita myös pitkäkestoiseen liikkumiseen, olkoon terkkari mitä mieltä vaan. On ihan eri juttu, saatko sä vieläkään riittävästi energiaa. Kun todennäköisesti sun pitäisi saada noin 1800-2100 kaloria päivässä, vaikket niin pitkä olekaan. Siis kun kuitenkin liikut paljon! Saatko tarpeeksi proteiinia? Oletko koskaan syönyt heraproteiinia palauttajaksi? Kun mun käsittääkseni proteiinit korjaa niitä liikunnan vaurioita, ei pelkästään hiilarit.
Tsemppiä!

ViestiLähetetty: 2011-10-19 21:35:28 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Saari63 kirjoitti:
Jos sua oikein kiinnostaa, niin laske tuolla ruokakulmassa muutamana päivänä ruokasi. Sä syöt hiilihydraattitietoisesti, mutta et kamalan vähähiilihydraattisesti. Joten kyllä mä uskon sun saavan riittävästi hiilareita myös pitkäkestoiseen liikkumiseen, olkoon terkkari mitä mieltä vaan. On ihan eri juttu, saatko sä vieläkään riittävästi energiaa. Kun todennäköisesti sun pitäisi saada noin 1800-2100 kaloria päivässä, vaikket niin pitkä olekaan. Siis kun kuitenkin liikut paljon! Saatko tarpeeksi proteiinia? Oletko koskaan syönyt heraproteiinia palauttajaksi? Kun mun käsittääkseni proteiinit korjaa niitä liikunnan vaurioita, ei pelkästään hiilarit.
Tsemppiä!

Mä saan tietääkseni proteiinia kyllä ihan liikaakin. Eli hyvinkin paljon.

ViestiLähetetty: 2015-06-12 12:32:59 
Poissa
sintti
sintti

HUHHUI! mitä sulle Chike kuuluu nykyään? minkä painoinen olet tällä hetkellä ja onko syöminen jo normalisoitunut?
Olen itse ollut saman painoinen ja harjoittanut samanlaista syömistä sekä liikuntaa, mutta nyt tunnen olevani jo paljon terveempi..

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 118 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6

Kaikki ajat ovat UTC+02:00