karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-15 03:08:35

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2005-03-31 10:40:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ehkä tästä on puhuttu, nopeasti katsottuna ei vaan osunut silmään eli ajattelin kysyä itse. Saa lukita/siirtää, jos kuuluu selkeästi johonkin ketjuun :roll:

Eli ajattelin kysäistä, ei kellään satu olemaan esim. koneella valmista Excel-taulukkoa (tai vaikka jossain netissä), johon vois syöttää ruoka-aineita ja hiilari/protsku/rasvamääriä päivittäin? Jos ois, niin saiskos pohjat? 8)

Vois sellasen itsekin tehdä, kun aattelin nyt alkaa tarkemmin kokeeksi laskea noita ruokamääriä ja sisältöjä, mutta laiska kun oon, aattelin kysyä ensin täältä. :)

Kiitos!

Laskukone

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-31 11:12:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minä olen käyttänyt Kutrin taulukoita, näkyvät edelleen löytyvän:

http://www.kutri.net/ravinto.html

ja sieltä kohdasta apuvälineitä. Ennenkuin saa ruokaainetaulukkoon kirjattua omat sapuskansa on hieman hidasta mutta sitten käyttää aika näppärästi.

ViestiLähetetty: 2005-03-31 11:22:14 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

Laskukone kirjoitti:
Eli ajattelin kysäistä, ei kellään satu olemaan esim. koneella valmista Excel-taulukkoa (tai vaikka jossain netissä), johon vois syöttää ruoka-aineita ja hiilari/protsku/rasvamääriä päivittäin? Jos ois, niin saiskos pohjat?

Löytyy kyllä.

Taulukko onpi sellainen, että siinä on yhdellä välilehdellä ruoka-aineet tietoineen ja samalle lehdelle syötetään päivittäiset aterioinnit. Taulukon alle lasketaan päivittäin ateriointi grammoissa, energiansaanti kilokaloreissa, hiilihydraattien/rasvojen/proteiinien määrä grammoina sekä niiden osuus prosentteina päivittäisestä energiansaannista. Lisäksi sille välilehdellä syötetään myös päivittäinen paino, jonka mukaan se osaa kertoa paljonko hiilihydraatteja/proteiinia/rasvaa on syöty per painokilo.

Makrolla se siirtää tiedot toiselle välilehdelle, johon näin ollen kertyy historiatietoa syödyistä asioista.

Kolmannelle välilehdelle syötetään paino, vyötärön ja lantion mitta sunnuntaisin ja näistä ohjelma piirtää käyrää neljännellä välilehdellä olevaan kaavioon.

Tällaisen saapi, jos vaan kelpaa. Erilaisia ruoka-aineitakin tuohon on tullut jo syötettyä aikamoinen määrä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-31 11:40:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos!

Käyn ekaks katsoo ton Kutrin linkin, että millanen siellä on, ja jos ei tunnu ok:lta niin mielelläni otan Einomiehen taulukot, vaikutti tosi pro-meiningiltä! :D 8)

Palaan asiaan ensitilassa. Mites suuri se sun taulokkopläjäys muuten on, Einomies? Meinaan vaan, että mihin spostiin pyydän sen tarvittaessa lähettämään (työpostissa eivät hirveästi tykkää tollasista, niin oon käytelly yksityisposteihin yahoota, mutta en nyt muista, että onko siellä joku tilakatto...).

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-31 12:07:04 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

Laskukone kirjoitti:
Mites suuri se sun taulokkopläjäys muuten on, Einomies?

Hiukkasen reilut 100 kB, alle 200 kB kuitenkin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-31 12:16:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No, nyt on kutri tsekattu, aika ei-karppia ne näytti olevan (kun kohderyhmä on tietty eri) eli ehkä Einomiehen taulukossa ois enemmän valmiina niitä ruokia, mitä tässä yrittää itse kukin pupeltaa...

En nyt muista, että näkykö mun sposti täällä jossain ts. saatko laitettua jotenkin suoraan, mutta tää sposti siellä pitäis olla: charlienenkeli007@yahoo.com

Tyhjensin ton kaikesta turhasta, eli tilaa pitäis olla riittävästi :)

Suurkiitos avusta! =D> , :-({|= , kiitosserenadit vielä kaupan päällisiksi!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-31 12:26:13 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

Laskukone kirjoitti:
En nyt muista, että näkykö mun sposti täällä jossain ts. saatko laitettua jotenkin suoraan, mutta tää sposti siellä pitäis olla: charlienenkeli007@yahoo.com

Laitan sen iltasella kotoa, kun mulla ei täällä töissä ole sitä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-31 12:42:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Juu, nou hätä! :D

Viestin otsikko: Einomies!
ViestiLähetetty: 2005-04-01 15:49:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos taulukosta, oon sitä tässä räplännyt ja ainekset näyttävät hyviltä :D

Onkelma vaan on, että jostain syystä en saa niitä piilotettuja b, c, d, ja e-sarakkeita näkyviin. Olen kyllä excelöinyt, eli tiedän miten ne periaatteessa saa, mutta nyt en keksi, että miten toimivat, kun näytä-komennot eivät auta. Ehdotuksia? :roll:

"en ole tietokonenero, mutta perustaidot pitäisi olla hallussa"
Laskari 8)

Edit: unohda koko juttu [auttaa, kun osaa oikealla hakusanalla vilkaista sitä ohjetta... :oops: ], tein yhden pikkuvirheen ja nyt toimii taas :wink:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00