Tiistaina kello soi normaalisti 5:30. Aamupalaksi join mustikka-banaanipirtelön. Kahvit otin termosmukissa mukaan ja join autoillessa.
Tiedossa oli kaksi päivää koulutusta aiheesta, jota olin viimeksi opiskellut ja tarvinnut ylipäätään missään viimeksi yli 12 vuotta sitten lukiossa, mutta minkä kanssa nyt olen tekemisissä kun vuoden vaihteessa vaihdoin työtehtäviä. Niinpä suuntasin kulkuni vanhan toimiston auditorioon. Heh, pakko sanoa, että naureskelin sisäisesti, kun useampi koulutukseen osallistunut työkaveri hajoili työtilannettaan ja 2-päiväisen koulutuksen vaikutusta siihen, kun taas mä itse olin niin tyytyväinen kun olin saanut niin paljon niitä rästihommia hoidettua edellisellä viikolla, että saatoin vaan keskittyä koulutukseen ja oppimaan uutta. Ja kyl mä opinkin. Ja keskityin o_O
Lounaan söin siis siellä vanhan toimiston alakerran ravintolassa. Alkuun otin aivan ihanaa porkkanasosekeittoa, joka oli todella pehmeän kermainen ja kevyesti timjamin makuinen. Pääruuaksi otin lohta purjo-smetanakastikkeessa ja lämpimiä kasviksia tuorejuustolla. Salaattipöydästä otin perussalaattia kastikkeella, 3 palaa silliä, lämminsavulohta, jotain kaalisalaattia ja jotain tosi hyvää omenaista punajuurisalaattia. Jälkkäriksi join kupin teetä.
Iltapäivästä koulutus jatkui ja mulle alkoi virrata s-postia ja hymy alkoi vähän hyytyä.. Rakas esimies ja pyynnöt hoitaa joku massiivinen homma PIKAISESTI..

Niinpä koulutuksen jälkeen menin vanhalle toimistolle istumaan ja katsomaan työhommia. Mietin silti, että on mul kyl helppoa kun ei ole muksuja. Ja kun ei ole edes miestä Porin kodissa odottamassa mua arkisin kotiin. Niin voin tehdä töitä niin paljon kuin sielu sietää. Hiukan olis outoa, jos aina joutuisi lähtemään töistä jo neljältä huolimatta siitä, mitä on kesken.
Heh, aamukahvien sämpylästä ei ollut mitään vaikeuksia kieltäytyä, mutta iltapäiväkahvilla oli tarjolla LAKUPÖTKÖJÄ o_O Tulin siihen aikeena ottaa pelkkää kahvia ja sit huomasin ne lakut. Ääneen sanoin, että "Onko täällä lakuja?!?" Johon työkaveri tuumasi, että "Onko se hyvä vai huono juttu?" Ja johon mä tuumasin, etten ole oikein varma kun oon karkkilakossa. Tähän sit kolmas miespuolinen työkaveri totesi vaan, että "Mä teen sun elämän helpoksi ja syön sunkin lakus!" ja otti sen

Niinpä ei tullut sitäkään sit syötyä

Välipalaksi join Arlan banaani-mustikka protskumaidon.
Himassa lämmitin mikrossa maanantaina tekemääni thai-kanakeittoa, joka oli kyl todella hyvää. Keittoon laitoin marinoimattomia broilerinsuikaleita, porkkanaa, punaista ja keltaista paprikaa, vihreän chilin, herkkusieniä, sipulin, valkosipulin kynnen, inkivääriä, kookoskermaa, tomaattimurskaa, kanalientä, kalakastiketta, mustapippuria, srirachaa ja currytahnaa.
Suunnitelman mukaisesti ruuan jälkeen heitin salikamat kassiin ja painuin salille. Oli ihan mielettömän hyvä energiataso ja tuli tehtyä aivan mahtava salitreeni! Takaisin himassa olin ysiltä ja koska oli vähän nälkäinen olo, tein vielä iltapalaa. Söin keitetyn kananmunan, kaurakorpun Oivariinilla, tuorejuustolla, kinkulla, Aamupala-juustolla ja maustekurkuilla, sekä avokadon ja tomaatin. Puuhastelin vähän kotitöitä ja nukkumaan aloin kymmenen jälkeen.