Ketoosin tarkoitus on pitää nälkä poissa. Laihtumisen kannalta on yks hailea, tuleeko hiilaria 20 tai 50 grammaa. Vain kokeilemalla tietää oman tasonsa. Se 20g, joka on monissa aloitusohjeissa on sellainen luku, että sillä 99% ihmisistä saa sellaisen ketoosin, että nälkää ei varmasti ole ja siksi se siellä on. Normi-ihminen on riittävässä ketoosissa 30-40g hiilareillakin, eikä siitä ole mitään haittaa laihtumiseen.
Tomaattia ja kurkkua voit syödä noilla kaloreilla surutta vaikka koko kurkun ja parikin tomaattia. Älä kuitenkaan napostele niitä, vaan syö ne aterialla. Vasta jos niiden syömisestä aiheutuu nälkää ja mielitekoja, niin niitä on tarvetta karsia vähemmäksi.
Nyt syöt suurin piirtein sellaista tahtia, että laihtumista pitäisi tapahtua muutama sata grammaa viikossa, mikä on todella hyvä tahti pitkällä tähtäimellä. Painoa voi pudota vähän enemmänkin, mutta tuo siis ihan läskirasvana. Mitään syytä ei ole kovempaan tahtiin.
Maitorasvatuotteet ovat vähän kuin kasviksetkin. Itse en juuri käytä esim. kermaa, koska se ei yksinkertaisesti pidä minulla nälkää lainkaan. Tarkkana olen myös partiksen ja ranskankermojen kanssa, vaikka niitä kyllä käytän lähes päivittäin. Ne ovat monelle muullekin hankalia ja niiden vaikutus pitää itse seurata.
Laihduttaminen ja terveys ovat kaksi eri asiaa. Foorumihan on nykyään enempi terveyspainotteinen ja peistä taitetaan lähinnä siitä. Terveysasioita oppii ajan kanssa. Ei kaiken tarvitse olla heti kuosissa. Moni juttu nousee välillä pintaan ja sitten tulee joku uusi juttu. Karpata voi ilman pillerin pilleriä, eikä tarvitse ostaa kymmeniä euroja maksavia purkkeja ja puteleja. Ne rahat voi käyttää ihan yhtä terveellisesti vaikka ostamalla sellaiset keittiötyövälineet, että ruuan tekeminen sujuu ja on mielekästä ja jopa intohimoista.
Mutta mäkätän omassa päikyssäni lisää

Hyvin menee sulla.