karppaus.infon arkistoitu foorumi
http://www.karppi.ninja/forum/

Päänsärky ja hiivatulehdus...
http://www.karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=10&t=78559
Sivu 1/1

Julkaisija:  kutikiti [ 2017-12-04 10:10:49 ]
Viestin otsikko:  Päänsärky ja hiivatulehdus...

Hei, voisiko joku neuvoa, olen ketokarpannut nyt kolmatta viikkoa ja pari senttiä on lähtenyt vyötäröltä ja lantiolta.
Muuten voin hyvin, mutta tämä jokapäiväinen päänsärky alkaa olla todella rasittavaa! Pää särkee aamusta herätessä, eikä meinaa helpottaa millään kuin asperiinilla. Niskahartiat oon kyllä ihan jumiin menny, voiko liittyä karppaukseen?
Ja toinen vaiva, mikä nyt just iskeny on hiivatulehdus. Sekin johtuu tästä? Miten ootte sen kanssa pärjänneet karppauksen ajan?

Julkaisija:  els [ 2017-12-05 09:26:49 ]
Viestin otsikko:  Re: Päänsärky ja hiivatulehdus...

Hiiva ei kuulu edes trollikarppaajien aloituslistalle. Pikemminkin päinvastoin.
Päänsärky kyllä, mutta jos se jatkuu kaksi viikkoa, jokin muukin menee pieleen.
Riittävästi vettä, riittävästi suolaa ja riittävästi eläinrasvaa on ollut hyvä resepti päänsäryn korjaamiseksi.

Mitä syöt?

Julkaisija:  Toisinsyöjä [ 2017-12-05 09:30:44 ]
Viestin otsikko:  Re: Päänsärky ja hiivatulehdus...

Onko ollut uusia seksipartnereita?
Vähän intiimi kysymys, mutta hiiva tarttuu ihmisestä toiseen.

Minun hiivani loppuivat kuin seinään yhden parisuhteen loputtua 20 vuotta sitten:
Miehellä oli taipumus saada stressistä hiiva vähän väliä ja tartuttaa se sitten minuun.

Julkaisija:  mlv [ 2017-12-05 09:41:14 ]
Viestin otsikko:  Re: Päänsärky ja hiivatulehdus...

Särkylääkepäänsärky alkaa usein aamuyöstä, miten pitkään olet käyttänyt särkylääkkeitä? Suola voi auttaa, mutta ketokarpatakkin voi monella tavalla, jos kerrot mitä syöt, voi selvitä lisää.

Julkaisija:  Arvo Morkkis [ 2017-12-05 11:07:00 ]
Viestin otsikko:  Re: Päänsärky ja hiivatulehdus...

Päänsärkyä on minulla harvoin, ja suola auttaa minuakin silloin kun on.

Hiiva ei ole ollut mun juttu koskaan, mutta ainakaan karppauksen ei pitäisi sitä aiheuttaa.

Lähipiirissä sitä kroonisena valittelevat eri tavoin itseään näännyttävät, ethän ole kitukuurilla?


Tilapäisenä vaivana taas ne joilla on ollut uusi kontakti joko kivaan ihmiseen tai antibioottikuuriin.

Toivottavasti pian helpottaa!

Julkaisija:  Catharsis [ 2017-12-05 12:14:29 ]
Viestin otsikko:  Re: Päänsärky ja hiivatulehdus...

Ainakin meidän yhteinen hiiva lähti kuin "kuppa töölöstä", kun karppaus perheessä alkoi. Mitä syöt? Mitä perussairauksia?

Karppauksen perusteet voi tarkistaa vaikka allekirjoitukseni karppauskaaviosta.

Julkaisija:  Greda Carpo [ 2017-12-05 14:22:13 ]
Viestin otsikko:  Re: Päänsärky ja hiivatulehdus...

Miten vähillä hiilareilla menet? Tuon kahden viikon jälkeen voit vähitellen nostaa sitä hh määrää sopivan tuntuiseksi. Esmes kasviksilla.

Julkaisija:  alottaja [ 2017-12-05 17:23:06 ]
Viestin otsikko:  Re: Päänsärky ja hiivatulehdus...

Kiitos vastauksista.
Aloitin eilen maitohappobakteeri-kuurin, sekä kutina että päänsärky nyt huomattavasti helpommat.
Aamulla ei ollut särkyä, mutta nyt tuntuu taas yltyvän. Syön kohta ja otan uuden satsin bakteereita.

Ei ole seksipartnereita, en käytä särkylääkkeitä päivittäin (no viimeisen viikon kyllä melkein) enkä ihan kituilekaan, hiilarit 20-30g kaikki kasviksista (ja vähän kermasta) ja nyt vähän pähkinöitä myös.

Vettä menee 2-3l päivässä, pekoni on suolattua ja lisään merisuolaa muihin lihoihin. Eläinrasvaa kuluu kyllä runsaasti.
Mulla oli rasvaripuli ekat pari viikkoa, jospa se laittoi bakteerikannan sekaisin?
Hiivaa mulla ei ole muuten juurikaan ollut elämän aikana.

Julkaisija:  elinaR [ 2019-04-06 08:50:41 ]
Viestin otsikko:  Re: Päänsärky ja hiivatulehdus...

Törmäsinnäin ekana tähän kun etsin foorumilta hiiva- haulla.
Jos joku osaa neuvoa onko täällä ketjua hiivasienestä ja suositus- tai kielltyistä ruoka-aineista, niin olkaa ystävällisiä ja kertokaa.
Jatkan kyllä haulla etsimistä itse myöskin.

Miehelläni on ollut jo aina kynsisieni, jota on välillä yritetty hoitaa, mutta sitkeä vaiva. Oletettavasti hänellä on sientä muuallakin, ainakin hänellä on hilsettä päässä. Ostin jonkun vanhan Atkinsin kirjan hänelle, koska toivon, että se olisi tarpeeksi helppolukuinen ja hän innostuisi karppaamaan ja saisi hiukan tietoa aineenvaihdunnasta.
Hän kertoi, että kirjassa oli, ettei hiivasta kärsivät ihmiset saa syödä juustoja eikä fermentoituja juttuja.
Ja minä kun juuri olin innostunut fermentoimaan, ensimmäinen oma hapankaali tulossa.
Eli näihin teemoihin etsin nyt lisätietoa.

Julkaisija:  NiilinKaimaani [ 2019-04-06 09:24:53 ]
Viestin otsikko:  Re: Päänsärky ja hiivatulehdus...

Mikä ruokkii hiivaa? Sokerit ja sokeriksi muuttuvat ravintoaineet.
Kun elimistössä jyllää hiiva, siltä kannattaa viedä ravinto ja antaa tilalle nimenomaan noita hapatettuja, ja itsefermentoidut ovat ehkä parasta vastamyrkkyä. Ne tappelevat elintilasta hiiivan kanssa ja voittavat, jos olosuhteet ovat otolliset.
Hyvä neuvo Hekkilältä on kookosöljy kynsisieneen. Sinnikkyyttä siinä tarvitaan, mutta lienee miellyttävämpi konsti kuin mitä muuten on tarjolla.

Julkaisija:  Greda Carpo [ 2019-04-06 09:50:07 ]
Viestin otsikko:  Re: Päänsärky ja hiivatulehdus...

Omakohtaisesti olen huomannut hilseen hävinneen kun hoidin päänahan kuntoon. Kuntoon se tuli marseillessaippuapesuilla, hyvä huuhtelu päälle, ei huuhteluaineita. Mulla oli ennen karppausta vuosia kuiva, kutiseva, hilseilevä päänahka.

Julkaisija:  elinaR [ 2019-04-06 12:10:20 ]
Viestin otsikko:  Re: Päänsärky ja hiivatulehdus...

Kiitos Niilinkaimaani,
olen pitkään ollut vakuuttunut, että asia on juuri kuten sinäkin sen kirjoitat.
Itse fermentoiduista vihanneksista häviää vähäisetkin hiilihydraatit fermentoinnin aikana ja tilalle saadaan hyviä maitohappobakteereita jotka kilpailevat elintilasta suolessa huonojen mikrobien kanssa.
Minun pitää varmaan itse vielä kurkistaa tuohon Atkinsin kirjaan, ettei vaan mieheni ole ymmärtänyt väärin.
Homejuustoista olen joskus muistaakseni kuullut... en ole ottanut asiaa vakavasti, koska se sotii kuitenkin muuta tietoa vastaan. Kypsytetyt juustot eivät sisällä hiilareita, miksi niistä hiiva intoutuisi.
Greta Carbolle kiitos hyvästä shampoovinkistä.

Julkaisija:  Greda Carpo [ 2019-04-06 14:26:30 ]
Viestin otsikko:  Re: Päänsärky ja hiivatulehdus...

Joo, ja on vielä olemassa pastöroimattomia kovia juustoja, Antti Heikkilä niitä luettelee Diabeteskirjassaan. Mm. parmesaani ja Appenzeller. On siis kuumennettu se maito muttei niin paljon kuin pastöroinnissa.

Minäkin luotan hapankaaliin ja suolakurkkuihin, niihin hapatettuihin.

Saippuapesu ei auta välittömästi, mutta yht'äkkiä huomaa olevansa hilseetön, jos vaan muistaa huuhtoa kunnolla.

Julkaisija:  Vieras [ 2019-04-07 13:39:24 ]
Viestin otsikko:  Re: Päänsärky ja hiivatulehdus...

Eikös juustojen home ole eri asia kuin ihon hiiva?

Julkaisija:  Tramppa [ 2019-04-20 09:11:45 ]
Viestin otsikko:  Re: Päänsärky ja hiivatulehdus...

Viljatuotteet kokonaan pois, ainakin itsellä lähti vuosikymmenien varvasväli-ihottuma pois tällä konstilla.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/