Heipä hei!
Innostuin tästä vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta törmättyäni aiheeseen netissä. Nyt olen kolmatta päivää yrittänyt sitä noudattaa, en osaa oikein sanoa mikä näistä monista lowcarb-ruokavalioista olisi kyseessä, mutta kuitenkin yritän nyt ekan kahden viikon aikana pitää hiilihydraattimäärän alle 20 grammassa.
Ennen leipä, peruna ja puuro muodostivat suurimman osan päivittäisestä ruokavaliostani. Olen yrittänyt myös laihduttaa laskemalla painonvartijoiden pisteitä -tuloksetta! Siksipä tuntuu aivan uskomattoman ihmeelliseltä, että ei tarvitsisi laskea sen paremmin pisteitä kuin kaloreitakaan. Tiedän toki, että kalorivajehan se tässäkin laihduttaa, mutta olen joistan nettikeskusteluista ollut ymmärtävinäni, että tällä ruokavaliolla saa kuitenkin syödä enemmän kaloreita kuin esim. painonvartijoiden ohjelmassa.
Nyt vihdoin itse kysymykseen; haluaisin tietää, olenko täysin hakoteillä ruokavalioni suhteen, tässä esimerkkipäivä eiliseltä:
aamulla:
paistettu kananmuna, paistettua pekonia, kurkkua
kahvia rasvattoman maidon kanssa
päivällä:
kukkakaalimuhennosta (kukkakaalia, voita, rasvatonta maitoa)
kanan rintafilee (marinoimaton)
3 palaa Polar 15 % -juustoa
jäävuorisalaattia, kurkkua
iltapäivällä:
itsetehtyjä jauhelihapihvejä 2 kpl (jauhelihaa, kananmunaa, sipulia)
kukkakaalimuhennosta
raejuustoa, iso ruokalusikallinen
fetajuustoa, n. 7 kuutiota
kurkkua, jäävuorisalaattia
illalla:
palvikinkkua 4 siivua
1 jauhelihapihvi
Olisin tosi kiitollinen, jos joku teistä kokeneemmista voisi vastata...tuntuu nimittäin, että syön hirveän paljon...Ai juu, vaaka näyttää jo kilon vähemmän