Vieras kirjoitti:
Niin tai sitten pitää teholiikunnalla sokerinsietonsa kunnossa, jolloin voi vaikka syödä kaffeen kanssa pikkupullan, munkin tai jopa leivoksen ilman että tarvitsee pelätä rattiin nukahtamista

Eikä ole tuota ylipainoakan päässyt kertymään kuin lievästi

Entäs jos ei HALUA pullaa munkkia tai leivosta? En ole niistä tykännyt edes lapsena, kun söin vielä viljaa niin se oli vain ja ainoastaan täysjyväruista. Jos nykyään haluan sokeria syön rehellistä karkkia (oikealla sokerilla tehtyä eikä mitään glukoosi-fruktoosisiirappi-paskaa), mieluiten vielä suklaana jossa on reippaasti sitä rasvaa.
Ja entäs jos mikä tahansa viljatuote tuottaa atooppista ihottumaa, vatsavaivoja ja hengitystieallergioita, sekä jatkuvia nivelkipuja, lihaskipuja ja vanhojen urheiluvammojen juilimista. Ja ei, en ole niin vilja-allergikko kuin keliaakikkokaan, syynä ovat viljojen lektiinit ja niiden aiheuttama tulehdusreaktio.
Se on kyllä ihan totta, että mitä suurempi lihasmassa, sen parempi sokerinsieto, itsekin vedän rentokarppina eli 70-100+ g hiilaria päivässä. Mutta minä otan omani maitotuotteista, kasviksista, marjoista ja pähkinöistä. Mutta minä en ole karppausta aloittanutkaan painon vuoksi, vaan terveyden. Ja jollakulla joka on jo tyypin 2 diabeetikko tai muuten sotkenut aineenvaihuntansa Terveyden Hävittämisen Laitoksen ohjeilla, ei välttämättä auta edes se suuri lihasmassa siihen sokerinsietoon.
Mutta tämä kuvio ei ole tosiaan niin yksinkertainen että kyse olisi vain sokerista, minulla kyllä vaikuttaa se mistä se glukoosi vereen lopulta tulee: Voin aivan hyvin pitää joskus karkkipäivän, mutta viljansyönnistä kroppa rankaisee välittömästi.