karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-22 21:32:27

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 150 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 8 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2014-06-05 16:02:54 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8749
pipru kirjoitti:
Vieras kirjoitti:

Pari siivua ruisleipää (Puikula), päälle Oivariinia, Oltermannia, paistettu kananmuna joka sulattaa juuston, suolaa, tomaattia, suolakurkkua ja majoneesia. Oikein hyvää ja helppoa aamiaisella, mutta karppajalle ehdoton nounou, liikaa sokeria ja lisäaineita.

Loistava aamupala, kun jättää puikulat pois. =P~ (Vaiks kyllä se ruisleipäkin aina silloin tällöin maistuu hyvälle ja ei harvoin nautittuna aiheuta muuta kuin pahaa hajua)

Juuston päälle voita, paistettuu munaa ynnä muita mausteita...suolalisä ehkä tarpeeton,majoo :smt060
Ihan mun maun mukanen aamupläjäys :lol:

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-06-06 08:25:28 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
Vieras kirjoitti:
Kirrimirri kirjoitti:

Sulla ehkä vielä toimii noin mutta monella muulla enää ei. Rasvainen ruoka ilman turhia höttöhiilareita on todella hyvää ja maukasta! En koe jääväni mitään paitsi kun entiset höttöhilarit ei enää maistu hyvälle, kun makuaisti on herkistynyt luonnolliselle mauille. En ole ikinä syönyt niin hyvin ja monipuolisesti kuin nyt karpatessa yhdeksättä vuotta. Ja terveys kiittää :D


50 vuotta on jo toiminut minulla, ja sukulaisilla paljon pidempäänkin; olemme terveitä, hoikkia ja lääkkeettömiä. Oletko sinä terve, hoikka ja lääkkeetön?


Olen muuten terve ja lääkkeetön mutta kilpirauhasen vajaatoiminta tuli kun Paikkareissa kituuttamalla laihduttelin ja sotkin elimistöni. Siihen on siis lääkitys ja paino on karpatessa pudonnut laihduttamatta ja alan ihan kohta olla normaalipainossa. Masennuslääkityksestä ja beetasalpaajista olen päässyt eroon karppaamalla ja vointi on nykyään erinomainen ja labra-arvot hyviä. Kunpa ois jo aiemmin ymmärtänyt syödä oikein. Vasta vanhemmiten se nuorena väärin syöminen kostautuu mutta ei tietty kaikilla kun jotkut harvat kestää hiilareita paremmasti. Ehkä sinä kuulut heihin. Ei voi tietää.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-06-06 09:53:16 
Kirrimirri kirjoitti:
jotkut harvat kestää hiilareita paremmasti


Kaikki kestävät hiilareita. Samoin rasvaa. Ranskalaiset ja sveitsiläiset rypevät sokerissa ja rasvassa. Ylensyöntiä ja liikunnan välttelyä harva kestää, tuo kun lihottaa ja sairastuttaa.

Paitsi lääkkeillä, niin myös hiilareilla voi myös yritää parannella karppaamalla tuhottua kilpparia ja hormonitoimintaa:
viewtopic.php?f=1&t=67417&start=360#p1882398


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-06-06 11:14:13 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Liittynyt: 2008-07-17 22:10:54
Viestit: 5168
^Tunnen muuten hyvin vähän tai en ollenkaan karppaamalla tuhottua hormonitoimintaa.

Karppaaminen on empiirisen otantani valossa ollut ainoastaan hormonitoimintaa korjaava ruokavalio. Ainut hormonitoimintaa hyvin ja pitkäjänteisesti korjaava ruokavalio.

_________________
Älä pilaa ruusunpunaista laalaa-ländiäni, koska se on asennekysymys.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-06-06 11:17:48 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-05-25 14:52:16
Viestit: 395
Vieras kirjoitti:
Kirrimirri kirjoitti:
jotkut harvat kestää hiilareita paremmasti


Kaikki kestävät hiilareita.


Päivän vitsi, kiitos siitä :lol: Kerro tuo 2-tyypin diabeetikoille. :roll:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-06-06 11:26:47 
etereter kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
Kaikki kestävät hiilareita.


Päivän vitsi, kiitos siitä :lol: Kerro tuo 2-tyypin diabeetikoille. :roll:


Okei, diabeetikon ei kannata syödä lainkaan hiilaria koska ei kestä niitä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-06-06 11:34:18 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Vieras kirjoitti:
Kaikki kestävät hiilareita. Samoin rasvaa. Ranskalaiset ja sveitsiläiset rypevät sokerissa ja rasvassa. Ylensyöntiä ja liikunnan välttelyä harva kestää, tuo kun lihottaa ja sairastuttaa.

Ilmeisesti voi ja rasvajuusto suojelee ranskalaisia ja sveitsiläisiä - jopa sokerilta.
Kumpikin pääsee voin ja juuston kulutuksessa maailman kärkisakkiin, jos kohta kreetalaiset johtavat juustossa.
Suomessa ne ovat kiellettyä kamaa.

Sen sijaan kuntoilijoita ei ranskalaisista ja tai sveitsiläisistä tahdo löytyä läheskään niin paljon kuin meiltä.

Kerro tuosta hiilarinkestosta lisää, varsinkin siitä miten diabeetikot sen tekevät - lääkkeittä.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-06-06 12:38:17 
els kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
Kaikki kestävät hiilareita. Samoin rasvaa. Ranskalaiset ja sveitsiläiset rypevät sokerissa ja rasvassa. Ylensyöntiä ja liikunnan välttelyä harva kestää, tuo kun lihottaa ja sairastuttaa.

Ilmeisesti voi ja rasvajuusto suojelee ranskalaisia ja sveitsiläisiä - jopa sokerilta.
Kumpikin pääsee voin ja juuston kulutuksessa maailman kärkisakkiin, jos kohta kreetalaiset johtavat juustossa.
Suomessa ne ovat kiellettyä kamaa.

Sen sijaan kuntoilijoita ei ranskalaisista ja tai sveitsiläisistä tahdo löytyä läheskään niin paljon kuin meiltä.

Kerro tuosta hiilarinkestosta lisää, varsinkin siitä miten diabeetikot sen tekevät - lääkkeittä.


Ranskalaisia suojaa geenit. Niiltä löytyy huomattavasti vähemmän apo-E4 muotoa. Siksi ne kestää hyvin tyydyttyneitä rasvoja. Tuohan on aivan yleisesti tiedossa ja oletin, että sinäkin olisit sen tiennyt? Ja kuten varmasti myös tiedät niin samainen apo-E4 huonontaa sokeriaineenvaihduntaa ja on diabetes riski. Näin siis kansallisesti, yksilöt taas erikseen niinkuin jokainen ymmärtää.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-06-06 12:50:45 
els kirjoitti:
Suomessa ne ovat kiellettyä kamaa.


Eivät ole. Niitä saa ostettua jokaisesta pikkukaupastakin, jopa huoltoasemilta. Ilmeisesti ranskalaisia suojelee sairauksilta Citroen ja Sveitsiläisiä Rolex.

Lainaa:
Kerro tuosta hiilarinkestosta lisää, varsinkin siitä miten diabeetikot sen tekevät - lääkkeittä.


Okei, lääkkettömän diabeetikon ei kannata syödä lainkaan hiilaria koska ei kestä niitä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-06-06 12:54:16 
els kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
Kaikki kestävät hiilareita. Samoin rasvaa. Ranskalaiset ja sveitsiläiset rypevät sokerissa ja rasvassa. Ylensyöntiä ja liikunnan välttelyä harva kestää, tuo kun lihottaa ja sairastuttaa.

Ilmeisesti voi ja rasvajuusto suojelee ranskalaisia ja sveitsiläisiä - jopa sokerilta.
Kumpikin pääsee voin ja juuston kulutuksessa maailman kärkisakkiin, jos kohta kreetalaiset johtavat juustossa.
Suomessa ne ovat kiellettyä kamaa.

Sen sijaan kuntoilijoita ei ranskalaisista ja tai sveitsiläisistä tahdo löytyä läheskään niin paljon kuin meiltä.

Kerro tuosta hiilarinkestosta lisää, varsinkin siitä miten diabeetikot sen tekevät - lääkkeittä.


Ainutlaatuista!
Miksi ei sitten suomalaisia suojannut voin käytön kukoistusaikaan?

Mitään muita suojaavia tekijöitä et ilmeisesti keksi.

Ihan sivuhuomautuksena liikunnasta, sveitsiläisethän liikkuvat. Ovat paikallaan keskimääräistä vähemmän. He eivät ehkä pidä kuntoliikuntana luontevaa ja ei-pakkopullan makuista liikuskeluaan. Suomalaiset ovat euroopan kansoista negatiivisimmin liikuntaan suhtautuvia. He liikkuvat "koska terveellistä, koska pitää". Ja kuka liikkuu (tai väitää liikkuvansa), kuka ei. Muut kuin suomalaiset liikkuvat, koska pitävät siitä. Mutta liikkuminen ei ole ainut syy sveitsiläisten terveyteen.

Niin, yhden syyn terveitä tai sairaita ei ole olemassakaan, tiesithän ;)

t. ero kuin hiilarinkestosta puhunut


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-06-06 13:30:35 
Poissa
apina
apina

Liittynyt: 2009-12-21 22:22:11
Viestit: 10830
Puhdasruokalaiset masinoituneet taas, kesän lämpö (terminen kevät) ja kasvukausi innoittaa? Denialisti!

_________________
äh


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-06-06 13:40:29 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Lainaa:
Ainutlaatuista!
Miksi ei sitten suomalaisia suojannut voin käytön kukoistusaikaan?

Silloin se suojasi meitäkin.
Korkeimmat kuolleisuusluvut korreloivat ajallisesti oikein hyvin teknotranssikulutuksen kanssa
... jokamikä on margariinin kulutuksen ja margariinin transsipitoisuuden yhdistelmä.

Ja silloinkin pisimpään elivät ainakin naisista ne ilmeisesti voilla kolesterolinsa kohottaneet :)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-06-06 13:41:04 
moi kirjoitti:
Puhdasruokalaiset masinoituneet taas, kesän lämpö (terminen kevät) ja kasvukausi innoittaa? Denialisti!


Eikös juuri karppaajat ole puhadasruokalaisia? Itseäni ei niin haittaa vaikka liha ei olekaan luomua tai jos majoneesissa on rypsiä ja lisäaineita.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-06-06 14:15:37 
Poissa
apina
apina

Liittynyt: 2009-12-21 22:22:11
Viestit: 10830
Vieras kirjoitti:
moi kirjoitti:
Puhdasruokalaiset masinoituneet taas, kesän lämpö (terminen kevät) ja kasvukausi innoittaa? Denialisti!


Eikös juuri karppaajat ole puhadasruokalaisia? Itseäni ei niin haittaa vaikka liha ei olekaan luomua tai jos majoneesissa on rypsiä ja lisäaineita.

No, oletkin se Järjen Ääni? Keskivertonormiruokalainen? Puhdassuomalainen?
Määrittele, luokita, spesivisioi! Go nuts! :D

_________________
äh


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-06-06 14:19:46 
els kirjoitti:
Lainaa:
Ainutlaatuista!
Miksi ei sitten suomalaisia suojannut voin käytön kukoistusaikaan?

Silloin se suojasi meitäkin.
Korkeimmat kuolleisuusluvut korreloivat ajallisesti oikein hyvin teknotranssikulutuksen kanssa
... jokamikä on margariinin kulutuksen ja margariinin transsipitoisuuden yhdistelmä.

Ja silloinkin pisimpään elivät ainakin naisista ne ilmeisesti voilla kolesterolinsa kohottaneet :)


Eipä muuten pie paikkaansa.
Eikä ihme, kun apo-arvot olivat niin karmeaa katsottavaa. Nykyisin ollaan onneksi paremmassa jamassa, kun ei enää käytetä voita niin yleisesti.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-06-06 15:11:32 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-05-25 14:52:16
Viestit: 395
Vieras kirjoitti:
els kirjoitti:
[quote]Ainutlaatuista!
Miksi ei sitten suomalaisia suojannut voin käytön kukoistusaikaan?

Silloin se suojasi meitäkin.
Korkeimmat kuolleisuusluvut korreloivat ajallisesti oikein hyvin teknotranssikulutuksen kanssa
... jokamikä on margariinin kulutuksen ja margariinin transsipitoisuuden yhdistelmä.

Ja silloinkin pisimpään elivät ainakin naisista ne ilmeisesti voilla kolesterolinsa kohottaneet :)


Eipä muuten pie paikkaansa.
Eikä ihme, kun apo-arvot olivat niin karmeaa katsottavaa. Nykyisin ollaan onneksi paremmassa jamassa, kun ei enää käytetä voita niin yleisesti.[/quote]

Vai ei käytetä Voita. Valetta sanon minä ja tilastot. Suoraan maataloustilastoista vuodelta 2012(viime vuoden tilastoja ei ole vissiin julkaistu? )" Voin kulutus kasvoi edelleen, mutta maltillisemmin kuin edellisenä vuonna. Voita kulutettiin viime vuonna keskimäärin runsaat neljä kiloa ja rasvaseoksia kolme kiloa henkeä kohti. "

Mitä väität seuraavaksi oi arvon vieras?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-06-06 17:05:05 
etereter kirjoitti:
Vieras kirjoitti:

Eipä muuten pie paikkaansa.
Eikä ihme, kun apo-arvot olivat niin karmeaa katsottavaa. Nykyisin ollaan onneksi paremmassa jamassa, kun ei enää käytetä voita niin yleisesti.


Vai ei käytetä Voita. Valetta sanon minä ja tilastot. Suoraan maataloustilastoista vuodelta 2012(viime vuoden tilastoja ei ole vissiin julkaistu? )" Voin kulutus kasvoi edelleen, mutta maltillisemmin kuin edellisenä vuonna. Voita kulutettiin viime vuonna keskimäärin runsaat neljä kiloa ja rasvaseoksia kolme kiloa henkeä kohti. "

Mitä väität seuraavaksi oi arvon vieras?


Voita ei nykyisinkään käytetä niin yleisesti kuin silloin tuolloin, sitä tarkoitin. Nyt käyttö on kääntynyt nousuun, mutta ei yllä vielä esim. 80-luvun määrin. Jolloin myös kole- ja apo-arvot olivat sen mukaiset. Eikä arvoilla hurrata nytkään. Suomalaisten lipidiarvoille ei tuo voi oikein istu.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-06-06 17:35:08 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-05-25 14:52:16
Viestit: 395
Jännä juttu, että tänä vuonna(tai sitten oli viime vuoden lopulla) oikein kymppä uutisissa oli juttua miten Suomalaisten lihominen on pysähtynyt ja voin käyttö lisääntynyt, mutta tämähän on pelkkää harhaa vai? Jos palattaisi siihen voin käyttöön puhtaasti ja unohdetaan nuo kaiken maailma florat ja muut teolliset roskat tulos olisi parempi. Ruokaympyrä/pyramidi aikana lihavuus ongelma on levinnyt käsiin ja sitä ei voi kukaan voi kieltää(tai voi, mutta pitää olla aika denialisti). Omat veriarvot on ainakin paremmat kuin vt:llä, mutta olen vain yksittäistapaus(mikä on muuten vt porukan vakiovastaus kaikkeen vailla mitään perusteita). Eiköhän tämä trolleille vastaaminen tältä viikolta riitä, palataan ensi viikolla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-06-06 18:41:00 
Hmm, lihomisen pysähtymisen syitä voikin miettiä. Lihominenhan on pysähtynyt lähes kaikkialla länsimaissa. Syynä tuskin on suomalaisten lisääntynyt voin käyttö. Vaan ei siitä sen enempää.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-06-06 21:01:49 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Lainaa:
Vai ei käytetä Voita. Valetta sanon minä ja tilastot. Suoraan maataloustilastoista vuodelta 2012(viime vuoden tilastoja ei ole vissiin julkaistu? )" Voin kulutus kasvoi edelleen, mutta maltillisemmin kuin edellisenä vuonna. Voita kulutettiin viime vuonna keskimäärin runsaat neljä kiloa ja rasvaseoksia kolme kiloa henkeä kohti. "

Joutaa kasvaakin.
Se on edelleen paljon vähemmän kuin Ranskassa, saati Sveitsissä. Tarkistaisit sinäkin :)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 150 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 8 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Voit kirjoittaa uusia viestejä
Voit vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)