els kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
Kaikki kestävät hiilareita. Samoin rasvaa. Ranskalaiset ja sveitsiläiset rypevät sokerissa ja rasvassa. Ylensyöntiä ja liikunnan välttelyä harva kestää, tuo kun lihottaa ja sairastuttaa.
Ilmeisesti voi ja rasvajuusto suojelee ranskalaisia ja sveitsiläisiä - jopa sokerilta.
Kumpikin pääsee voin ja juuston kulutuksessa maailman kärkisakkiin, jos kohta kreetalaiset johtavat juustossa.
Suomessa ne ovat kiellettyä kamaa.
Sen sijaan kuntoilijoita ei ranskalaisista ja tai sveitsiläisistä tahdo löytyä läheskään niin paljon kuin meiltä.
Kerro tuosta hiilarinkestosta lisää, varsinkin siitä miten diabeetikot sen tekevät - lääkkeittä.
Ainutlaatuista!
Miksi ei sitten suomalaisia suojannut voin käytön kukoistusaikaan?
Mitään muita suojaavia tekijöitä et ilmeisesti keksi.
Ihan sivuhuomautuksena liikunnasta, sveitsiläisethän liikkuvat. Ovat paikallaan keskimääräistä vähemmän. He eivät ehkä pidä kuntoliikuntana luontevaa ja ei-pakkopullan makuista liikuskeluaan. Suomalaiset ovat euroopan kansoista negatiivisimmin liikuntaan suhtautuvia. He liikkuvat "koska terveellistä, koska pitää". Ja kuka liikkuu (tai väitää liikkuvansa), kuka ei. Muut kuin suomalaiset liikkuvat, koska pitävät siitä. Mutta liikkuminen ei ole ainut syy sveitsiläisten terveyteen.
Niin, yhden syyn terveitä tai sairaita ei ole olemassakaan, tiesithän

t. ero kuin hiilarinkestosta puhunut