karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-10 08:23:04

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 218 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 511 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-09-20 07:14:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

-

ViestiLähetetty: 2010-09-20 07:51:14 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

- Karppausta takana enemmän ja vähemmän kahden vuoden ajan.
- Ei oo ainakaan todettuja sairauksia, mutta vasomotorinen nuha on hävinnyt lähes kokonaan. Ennen sai olla nokkaa niistämässä vähän väliä. Ilmavaivat, vatsakivut ja turvotukset ovat myös kadonneet. Hb parantunut, verenpaine ja -sokerit olleet aina hyvät. Muita en ole mittauttanut. Ahmimishimo ja makeanhimo on lievittynyt (tosi hyvä juttu) ! Eikä väsytä enää niin paljon, jaksaa koulussakin istua virkeänä.
-Paino pudonnut yhteensä 13kg.

Kyllä voin sanoa, että onni oli että tämän karppauksen löysin. :smt049
Elämä on kaikin puolin helpompaa ja miellyttävämpää kuin ennen.

Kuva

ViestiLähetetty: 2010-09-20 09:31:47 
Poissa
metukkakarppi
metukkakarppi

Karppausta takana reilu 5 vuotta (alk.5/2005)

Mitään todettuja sairauksia eikä niin ollen lääkityksiä ei ole

mutta terveysvaikutuksia:

-paino putosi (aikanaan -10 kg)
-verenpaine laski
-hemogobiini hyvä, ennen lähes koko ajan anemia
-vatsa toimii eikä ummeta tai pieretä
-virkeämpi kun ei tule sitä pöhötystä

---tässä oli btw taas leivällisempi jakso pari viikkoa (pari palaa per päivä ylesinv*tutukseen) ja alkoi iho kutisemaan ja naaman iho huononi eli finnejä alkoi pukkamaan joten lopetan taas leivän syönnin kokonaan ja palaan ruotuun. Nopeesti näköjään tulee oireita, ei ole paluuta ei :lol:

ViestiLähetetty: 2010-09-20 09:41:53 
Poissa
scifikarppi
scifikarppi

- Miten pitkään olet karpannut? Tai mistä asti?
vuodesta 2006, välillä on joulut sotkeneet, mutta aina olen palannut karppaukseen

- Oletko karppauksen avulla saanut jonkin sairauden oireettomaksi, minkä?
lääkkeiden ja ruokavalion yhteisvaikutuksella olen saanut bipolaarihäiriön täysin oireettomaksi!!

- Onko karppaus vähentänyt sairautesi oireita, minkä ja miten?
SLE pysyy kivuttomampana ja siihen liittyvä ihottumakin on vähentynyt

- Onko karppaus auttanut luopumaan jostain lääkkeistä kokonaan?
ei

- Oletko karppauksen aloituksen jälkeen voinut vähentää lääkitystäsi, mitä ja miten paljon?
kyllä, bipolääkityksen annostusta olen voinut alentaa

- Mitä muita terveydellisiä muutoksia olet huomannut karppauksen aiheuttavan?
painon pudotus, vatsaoireet (turvotus, ilmavaivat, korvennus, närästys) ovat poissa

- Muita muutoksia esim. ulkonäössä, painossa, lihaksissa jne., positiivisia tai negatiivisia?
paino on laskenut ja sen ansiosta olen pystynyt lisäämään liikuntaa, joka taas puolestaan muokkaa lihaksia ja kiinteyttää.

ViestiLähetetty: 2010-09-20 15:40:51 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Olen karpannut 2,5 vuotta ja suurimman osan ajasta alakarppina.

Mitään varsinaista sairautta ei ole eikä ollut, mutta sen sijaan jatkuvasti ilmavaivoja, vatsakipuja, ummetusta, järjetöntä turvotusta (kuin olisi futispallon nielaissut), jatkuvaa nälkää ja väsyä. Kaikista edellä mainituista olen päässyt karppauksen avulla eroon.

EDIT tähän väliin, liittyen yllä olevaan: Ennen karppausta kärsin ummetuksesta todella paljon. Saattoi mennä viisikin päivää, ettei mitään tullut ulos. Voinette kuvitella olotilan :shock: Ja kuitenkin söin leipää ja muutakin mahdollisimman kuitupitoista mahdollisimman paljon, koska sen sanottiin auttavan... No, nyt täytyy toivoa, että THL:lla on joku omituisten otusten rekisteri, johon voin ilmoittautua, sillä vatsa toimii 1-2 krt vuorokaudessa täysin ilman viljan kuituja :D

Kesäisin heinän siitepölyn aikaan jouduin ennen karppielämää syömään järkyt määrät lääkkeitä, käyttämään nenäsuihketta, silmätippoja ja jopa inhalaattoria. Nyt pärjään yhdellä antihistamiinitabletilla per päivä - aina en tarvitse sitäkään.

Kaiken kaikkiaan karppaus on parantanut elämänlaatua huimasti, vaikkei elämässä ennenkään mitään vikaa ollut ;)

ViestiLähetetty: 2010-09-20 16:19:38 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

4,5 vuoden jälkeen mut pitää edelleen karppina poistuneet ilmavaivat, laktoosiongelmat, kuukautiskivut, atooppinen ihottuma ja ihon kuivuminen sekä painojojoilu.
Ja ehkä vähän sekin, että ruoka maistuu paremmalle.

"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-

ViestiLähetetty: 2010-09-20 17:02:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mun korviin pahasti kalskahti myös tuo Puskan kommentti yksittäistapauksista.
Mulla karppaus alkoi 2.5.2010. Margariinin käytön lopetin jo kuukautta aiemmin.
-Laihtuminen lähti hyvin käyntiin, 1. kk:ssa lähti jo 7 kg. Nyt 4,5 kk:ssa 20 kg.
-Närästänyt ei ole kertaakaan, aikaisemmin 4 krt viikossa piti ottaa närästyslääkettä illalla.
-Ilmavaivoja ei ole, eikä vatsan turvotusta.
-Väsytä ei enää aamulla, olen aina ollut "aamuntorkku", muutenkaan ei väsytä, jaksaa paremmin.
-Nukkua saan yöllä paremmin, paitsi alussa, kun olin ketoosissa, heräsin monena yönä klo 01,30. No nukuin sitten kyllä uudelleen.
-Ei ole hirveitä makeanhimo-kohtauksia. Ennen vedin suklaata levyn helposti.
-Leipää ei tee mieli puputtaa jatkuvasti, siinä meni margariiniäkin paljon ennen.
-Kolmesti päivässä ruokailu riittää, jos jotain tekee mieli välillä, pari mantelia on tarpeeksi.
-Eihän se ole tervehtymistä tietyskään, mutta kaksikymmentä vuotta vanhat farkut sopii päälle+muutkin vaatteet. Mutta hyvää mieltä se lisää ainakin.
-Pitkästä aikaa olen "normaalipainoinen" =D>Millään muulla keinoin en usko, että olisin päässyt tähän.

ViestiLähetetty: 2010-09-20 17:25:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olen karpannut vuoden 2007 joulukuun alusta asti, eli kohta kolme vuotta.

-Päänahan kutina vähentynyt (voi tosin johtua esim. shampoon vaihdostakin, mutta uskon karppauksenkin vaikuttaneen)
-Ihon kutina vähentynyt selän ja olkapäiden seudulta (tämäkin voi johtua myös siitä, että en käytä enää kuivattavia saippuoita)
-Paino noussut 5 kiloa, joka on tosin ollut tavoitekin. Se on varmaan melkein kaikki lihasta.

Naaman ihon ongelmat eivät ole vähentyneet oikeastaan ollenkaan, vaan pikemminkin pahentuneet (seborrea). Minulla tosin on ollut kynsisieni jo melko pitkään ennen karppauksen aloittamista, ja uskonkin, että tuo naaman alueen seborrea on vain johdannaista siitä, eikä karppaaminen tai ei-karppaaminen vaikuta siihen paljoakaan.

ViestiLähetetty: 2010-09-21 00:08:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

- Miten pitkään olet karpannut? Tai mistä asti? Keväästä 2008.

- Oletko karppauksen avulla saanut jonkin sairauden oireettomaksi, minkä? Kyllä. Diagnoosi oli seronegatiivinen spondylarthropatia - selkärankareuman kaltainen autoimmuunisairaus. Esiintyi alaselkä- ja lonkkavaivoina, ja silmäoireina. Aloin kokeilemaan karppausta diagnoosin jälkeen, kun löysin tietoa mahdollisesta tärkkelyksen ja selkärankareuman välisestä yhteydestä. Siis löysin itse - hoitavat reumalääkäri ja fysiatri eivät sanoneet ruokavaliosta puolta sanaa.

- Onko karppaus vähentänyt sairautesi oireita, minkä ja miten? Käytännössä hävinneet ruokavalion, manipulaationhoidon ja sopivan liikunnan ansioista. Virallisen lääketieteen (lue kelan korvaaman) kontribuutio rajoittui diagnoosiin.

- Onko karppaus auttanut luopumaan jostain lääkkeistä kokonaan? Diagnoosin jälkeen söin n. puoli vuotta lääkkeitä. Reumalääkärin mukaan kuuri olisi vähintään kaksi vuotta, luultavasti kuitenkin lopun ikää. Kuitenkin kontrollikäynnillä puoli vuotta lääkkeiden lopettamisen jälkeen kaikki veriarvot olivat palautuneet erinomaisiksi eikä mitään alaselkäoireita ollut jäljellä. Silmät vielä ajoittain oireilevat lievästi.

Aika monta pientä kremppaa, joiden luuli olevan elämän välttämättömyyksiä, on kadonnut:
- Jokavuotinen kevätflunssa-keuhkoputkentulehdus-antibioottikuuri -kierre on katkennut. Ei ainuttakaan antibioottikuuria karppauksen aloittamisen jälkeen - pahimmillaan niitä oli kolme vuodessa.
- Oikeaa korvaa talvisin vaivannut kipu on kadonnut.
- Kaikki muut niveloireet ja kolotukset vähentyneet huomattavasti.
- Ajoittainen käsien ihottuma kadonnut. Se on vaivannut viimeiset 30 vuotta.
- Ilmavaivat vähentyneet merkittävästi. Löysä vatsa ei enää vaivaa.
- Ruokailun jälkeinen väsymys kadonnut ja yleinen vireystila kohentunut.

ViestiLähetetty: 2010-09-21 01:08:15 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

Aloitin alkuvuodesta 2008, homma on ollut enemmän vähemmän huonoa syömistä, mut kuitenkin pääsääntöisesti karppia ruokaa (syön liian vähän ja liian epäsäännöllisesti ruokahalun puuttuessa)

Minä en ihan kaikista jutuista tiedä liittyvätkö ruokavalioon vai elämäntilanteeseen, mutta listataan kuitenkin:
-vasomotorinen nuha ja nenän tukkoisuus ovat kadonneet
-kuukautiskivut ja endometrioosin oireet ovat lievittyneet 99%
-ruokailun jälkeinen väsymys ja alkuiltakoomat ovat loppuneet
-aamuisin pirteämpi
-fibromyalgian oireet ovat lievittyneet, yllätys kun niitä viljoja syömällä tas tulee...
-krooninen kutina iholla hävinnyt, varsinkin vaikea päänahan kutina
-toistuvia virtsatietulehduksia ei enää tule, ennen tuli aina tavallisen flunssankin yhteydessä
-flunssan jos saa, niin se kestää vain hetken, eikä mene poskionteloihin
-poskiontelotulehduksia on ollut vain pari 2,5 vuoden aikana, ennen niitä oli 5-7 vuodessa
-naama ei kuki
-Ihan kuin hiukset ois vahvistuneet
-migreenin estolääkkeet on lopetettu (ts.en ole raskauden jälkeen niitä enää tarvinnut) ja migreeniä on tosi harvoin ja se on paremmin hoidettavissa
-läskiä ei sula painonputoamismielessä, mutta kehon koostumus on muuttunut, mulla on vyötärö ihan selvästi
-hampaat ei likastu eikä tule ientulehduksia, ei edes raskausaikana! Hammaslääkäri sanoi, että jos ei mahasta tietäis et oon raskaana, niin eivät ole raskautetun ikenet! :lol:
-vituta ei enää kroonisesti, jos nyt ei muutenkaan
-mielialanheittelyitä ei ole kuin korkeintaan menkkojen aikana
-hiivatulehduksia ei tullut raskausaikana eikä muitakaan hankalia oireita, kuten turvotusta. Ekassa niitä oli ihan tosi paljon...
-hemoglobiini nousi ensimmäisen kerran ikinä yli 130 ja oli toukokuussa 2009 tokan raskauden alussa 146!
Pitää joskus muistaa päivittää tää (jos vaikka laihdunkin joskus ikinä!)
Muoks: paljon on sellaista jota ei voi välttämättä ruokavaliolla selventää, joten jätän sanomatta.

ViestiLähetetty: 2010-09-21 06:40:35 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

- Karppausta takana 3 vuotta
- painoa 15 - 20 kg vähemmän kuin aloittaessa (vaihtelee)
- verenpaine normalisoitunut
- nivelreuman kaikki oireet pysyneet poissa lähes tuon kolme vuotta ja reumalääkitys lopetettu oikein lääkärin siunauksella.

ViestiLähetetty: 2010-09-21 07:57:29 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Hyvä ketju!
Aloitin karppauksen noin vuosi sitten. Aloittaessani painoni oli kyllä normaali, mutta vaatteet olivat alkaneet kiristelemään uhkaavasti, enkä ollut tyytyväinen varskinkin vatsan seudulle ilmestyneeseen "löysään".
Hyviä juttuja verrattuna aiempaan ("vt"-)ruokavalioon:
- suolisto-ongelmat, kuten äkilliset ripulit, peräpukamat, ilmavaivat ja vatsan turvotus, loppuneet kokonaan; olivat aiemmin todellinen ongelma ja lähes jatkuvia seuralaisia.
- kroppa kiinteytynyt, ei enää siinä määrin löysää kuin aiemmin.
- ruokailun jälkeen ei väsytä.
- ei tarvitse rytmittää päivää syömisiä ajatellen ainaisen nälän pelossa! Ennen nimittäin nälkä oli kammottava ja kun se iski, olin aivan raivon partaalla ja kiukuttelin kaikille ympärillä oleville. Monesti nälkä tuli "liian kovaksi" jo 3-4 tunnin syömättömyyden jälkeen ja sitten kun söi, maha turposi ja oli todella tukalat oltavat. Nyt nälkä kyllä ehkä joskus tulee, mutta se ei ole sellainen kokonaisvaltainen kuin ennen ja sen kyllä kestää!! => Verensokeri ei siis todellakaan heilahtele tällä ruokavaliolla mitään siksakkia.
- ruokaan ja syömiseen liittyvä syyllisyydentunne on kadonnut.
- ns. kaksinkäsin syömiset ovat loppuneet.
- syön nyt todella paljon laadukkaampaa ruokaa kuin ennen ja E-koodeja kannetaan kotiin enää erittäin vähän. Muutenkin karppaus on kasvattanut alati kasvavan kiinnostuksen puhtaaseen ruokaan ja tuonut mukanaan paljon muutakin "valveutuneisuutta" ja tietoisuutta lumipalloefektin lailla. Tiedonnälkä on valtava! :)

yms yms...näitähän voisi listata vaikka miten pitkään. Veriarvoista tai muista en tarkkaan tiedä, kun niitä ei ole nyt viime aikoina mittailtu. Mutta vointi on kyllä karppaamalla erittäin hyvä :mrgreen:

Muoks: gluteeniviljat jätin jo alkuvaiheessa kokonaan pois ja sillä on ollut todella paljon vaikutusta, esim. tuo suolisto-ongelmien loppuminen selittyy aika pitkälti jo pelkästään tällä.

ViestiLähetetty: 2010-09-21 08:17:21 
Poissa
tuhmakarppi
tuhmakarppi

Karppausta takana reilut 4,5 vuotta.

- Kilpirauhasarvot parantuneet, karppausta ennen aloittelin juuri lääkitystä, mutta lopetin sen olon parannuttua niin huimasti uuden ruokavalion myötä.
- Mielialaongelmat (jotka ehkä liittyivät kilppariin)
- Vasemmalla puolella vatsalaukkua oleva kipu, jota tutkittiin tähystyksellä, mutta kun mitään ei löytynyt, todettiin toiminnalliseksi. Neuvottiin välttämään kahvia ja rasvaisia ruokia. Karppauksen jälkeen kipu on kadonnut ja aamulla juon kahvit tyhjään mahaan ja rasvaa syön häpeilemättä.
- Yleinen väsymys ja ruokailun jälkeinen kooma
- Ärtymys, jos ei saa 3-4 tunnin välein ruokaa, sitä kiljuvaa "nälkää" ei tule kun verensokeri ei romahtele
- Iho on parempi, ei enää niin paljon näppyjä
- Vatsa toimii normaalisti (ja aiemmin en tiennyt, mitä se normaali on, eli yksi kerta päivässä säännöllisesti isompi hätä, joka tulee helposti muttei varpusparvena koskaan :D )
- Ilmavaivoja ei juuri ole (paitsi silloin kun repsuilen)
- Hemoglobiini on normaali, entisessä elämässäni sitä tarkkailtiin koska oli aina niin huono (no kai nyt on, kun viljojen takia rauta ei imeydy)
- Flunssia ei ole ollut samaan tahtiin kuin ennen, vain muutaman kerran karppausaikana (sikainfluenssa iski viime syksynä)
- Paino pysynyt samassa, eli BMI on 21 (ja rasvaa olen todellakin mättänyt välillä kokeellisesti todellakin isoja määriä, voita, kermaa, läskiä)

Jännä kun ei meinaa enää muistaa näitä kaikkia asioita, jotka ovat parantuneet, koska nykyään lasken ne ihan normaaliin elämään kuuluvaksi. Kuten ennen laskin esim. nälän aiheuttaman ärtymyksen ja ilmavaivat :D No, tulen sitten lisäilemään jos muistan myöhemmin lisää.

ViestiLähetetty: 2010-09-21 08:59:57 
Poissa
sisukarppi
sisukarppi

Olen karpannut vuodesta 2005 ja paino putosi n.15 kg puolessa vuodessa.

Vatsavaivat, turvotus ja refluksivaivat sekä PPP ovat kadonneet lopullisesti jätettyäni myös kaikki viljatuotteet.

Kaikkein paras uutinen oli kun pari viikkoa sitten purettiin myös reumalääkitys kokonaan. =D> =D> =D>

Sokeriarvot ovat hyvät ja koleista väännän kättä tk lekurin kanssa, sillä kokonaiskole on aika korkea, mutta statiineja en aio syödä sillä trigly ja Hdl ovat erinomaiset, samoin niiden suhteet. Sitäpaitsi vanheneva nainenhan tarvitsee korkeampaa kolea elääkseen pitkään. :D

ViestiLähetetty: 2010-09-21 10:57:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

-Ensimmäistä kertaa karppauksen aloitin joskus 3,5 vuotta sitten kai, sen jälkeen oli varmaan joku puolentoista vuoden tauko ja sitten taas aloin heräillä karppaukseen. Viime vuoden lokakuusta lähtien karppasin todella tiiviisti asioita ajatellen muutamia kuukausia ja sitten kesällä se hiukan jäi sivummalle, etten jaksanut niin paljon ajatella vaikka ruoka vähintään oli hyväkarppia.

-Vilja-allergia ei luonnollisesti oireile viljattomalla ruokavaliolla.

-Karppaus on vähentänyt huomattavasti kesäistä heinänuhaoireilua ja minulla enää harvemmin on nenä tukossa, enkä tarvitse lääkitystä oireiluun.

-Ihoni on ihan huippukunnossa, ei lainkaan näppyjä, joita oli ennen paljon enemmän. Koen itseni jaksavammaksi ja kuntonikin on parempi (vaikka tosin siihen varmasti vaikuttaa aktiivinen pyöräilykin, mutta ruokavalio ja pyöräily tukevat toisiaan). Peräpukamat eivät oireile, vatsa ei ole enää sekaisin eikä pieretä. En nyt ennenkään sairastellut paljoa mutta karppauksella se ei ainakaan ole lisääntynyt. Olen siis hyvin harvoin kipeä. Ehkä kerran kahdessa vuodessa ja silloinkin vain pari päivää.

-Ulkonäköön tulikin jo viitattua edellisessä. Iho parempi, kunto parempi, lihakset voimakkaammat ja kestävämmät. Senttejä on lähtenyt todella paljon tällä ruokavaliolla ja niin, ettei ole edes jäänyt mitään kamalia krupuja. Ainoastaan mahasta on minun vaikeeta hävittää liikasenttejä, tuntuu ettei lähde samaan tahtiin kuin muualta. Tuntuu niin hassulta olla jo aika lähellä normaalipainoa mutta maha näyttää kuitenkin ylipainoiselta. Tosin en usko että olisi millään muullakaan valiolla yhtään sen parempi, joku rakenteellinen/aineenvaihdunnallinen/mikä lie -ongelma.

ViestiLähetetty: 2010-09-21 11:39:46 
Poissa
sintti
sintti

Karpannut olen nyt noin 10 kk.
Anemia, peräpukamat, akne ja vatsavaivat ovat parantuneet. Hb pysyy erinomaisella tasolla (vrt. 1,5 vuotta sitten alimmillaan 66).
Aikaisemmin oli aina jotain vatsanväänteitä ja vatsa toimi epäsäännöllisesti, ja ilmavaivoja oli todella vaivoiksi asti. Luulin sen olevan normaalia, mutta nyt kun oireet ovat hävinneet, tajuan että tämä karppauksella saavutettu olotila onkin se normaali ja terve!

Mieliala on parempi ja pysyy nykyään tasaisempana. Myös jatkuva väsymys ja vetämätön olo ovat poissa. Jalkojen selittämätön turvotus on hävinnyt. Selluliitti vähentynyt ja kroppa kiinteytynyt, painoa pudonnut muutama kilo. Ennen karppausta olin normaalipainoinen, mutta vetelä, muodoton kasa (olipas nätisti sanottu :lol: ). Huom. liikuntaa en ole tänä aikana lisännyt.

Makeanhimo, lohtusyöminen ja kauhea mässäilyn tarve ovat hävinneet, tosin tulevat nopsaan takaisin jos repsahdan syömään jotain hiilaripitoista. Hampaiden kunto on huomattavasti parempi. Lisäksi jostain syystä ruoka-aineallergiat ovat lieventyneet (esim. pähkinät, porkkana, omena). Enää ei myöskään tarvitse kärsiä verensokerin laskun aiheuttamasta heikotuksesta ja huimauksesta.

Olen siis erittäin tyytyväinen että löysin karppauksen.

ViestiLähetetty: 2010-09-21 11:46:14 
Poissa
sintti
sintti

Olen karpannut vasta noin 1,5 kk, alakarppaus on tyylilajini :D
Näinkin lyhyen ajan jälkeen voin käsi sydämellä vannoa, että voin fyysisesti paremmin kuin vuosiin!
-ilmavaivoja ei enää ole
- kroppa on kiinteytynyt
-vyötärö kaventunut
- paino laskenut pari kiloa
- ennen niin kuiva iho voi nyt hyvin
- olo on energisempi

Eiköhän tuossa jo positiivisia tuloksia ole =D>

ViestiLähetetty: 2010-09-21 12:38:16 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

- Miten pitkään olet karpannut? Tai mistä asti?
2009 touko-kesäkuussa aloitin.

- Oletko karppauksen avulla saanut jonkin sairauden oireettomaksi, minkä?
Koholla ollut verenpaine on normalisoitunut. Sekä ylä- että alapaine ovat molemmat laskeneet 10 pykälää.

- Onko karppaus vähentänyt sairautesi oireita, minkä ja miten?
Ei muutosta tällä saralla.

- Onko karppaus auttanut luopumaan jostain lääkkeistä kokonaan?
Lääkitystä ei ole ollut käytössä.

- Oletko karppauksen aloituksen jälkeen voinut vähentää lääkitystäsi, mitä ja miten paljon?
Lääkitystä ei ole ollut käytössä.

Lämmönsietokyky kasvanut, rasituksen sietokyky kasvanut, hormonitasapaino on alkanut normalisoitumaan. Veriarvot ovat erinomaiset. Hammaskiven määrä on vähentynyt hampaissa. Flunssaa ja muita tauteja ei ole ollut vuoteen.

- Muita muutoksia esim. ulkonäössä, painossa, lihaksissa jne., positiivisia tai negatiivisia?
Paino tippunut 10 kiloa, kehon turvotus hävinnyt, iho tuntuu kimmoisammalta, lihakset ottavat treenin paremmin vastaan, ruoan jälkeistä väsymystä ei ilmene. Mieliala on tasaisemman onnellisempi.

ViestiLähetetty: 2010-09-21 12:53:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moi! Vastaanpa itteni ja ukkoni puolesta tähän :D

Olemme karpanneet isännän kanssa syksystä 2008 asti. Eli kaksi vuotta. Ukon paino putosi 15 kiloa, itelläni 8 kg (muoks: kumpikaan meistä ei ole edes ylipainoisia, vaan haluttiin parantaa elämänlaatuamme ja paino nyt putosi vain). Toinen lapsemme sai alkunsa karppiurallani, raskausaikana ei tarvinnut syödä rautalisää (kuten esikoisen aikana virallisterveellisellä piti), verenpaineet hyvät, jopa alhaiset. Raskauden aikainen painonnousukin erittäin maltillista. Harrastamme kumpikin liikuntaa ja treenistä saa todella hyvät tehot irti tällä ruokavaliolla! Isäntä on lapsuudessaan todettu laktoosi-intolerantikoksi ja voin sanoo, että jos viljoja pupeltaa niin samassa huoneessa ei tee mieli olla. Kas kummaa, viljat, pottu ja muu höttö pois; taikaiskusta isäntä voi syödä normaalit maitotuotteet :lol: :^o Kolesterolit mittautin nyt kahden vuoden karpin jälkeen, ei mitään valittamista niissä. Lääkärikin käski jatkaa samaan malliin. Verensokerit tasaiset, olo on energinen, pirteä ja iloinen. Ei tee mieli mitään kummallisuuksia ja ruuan laittaminen on mukavaa ja antoisaa.

Ps. meidän lapsetkin karppaa ja ihan ovat hengissä :lol: Poika 2,5 v on 4-vuotiaan kokoinen pituus- ja painokäyrällään, mutta tuossa "tiiliseinässä" ei oo läskin hiventäkään. Ja oh no, myös tyttövauvamme syö sika-nautaa ja saa öljylisää ruokaamme. Ja ihan elää, vaikka ei pottua syökään. Poika juo punaista maitoa ja niin muuten tulee tyttökin juomaan, kuhan pääsee "siihen ikään" :wink: :lol:

Rakkauvven hetelmät:
Poika vm. 2008
Tyttö vm. 2010

Karpisti syksystä 2008 asti

"Höpsön löpsön löppö, onpas Julle töppö. Pullat, karkit haukkaa ja limsaa päälle naukkaa... "

ViestiLähetetty: 2010-09-21 19:06:29 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ah ja voih! Viimeinkin löysin koneen uumenista listan johon olin näitä asioita kirjaillut ylös esim. lääkäriä varten.
Aloitin karppauksen noin 4 vuotta sitten. Samalla loppui(joko heti tai vähän myöhemmin): Närästys,Turvotus,Ilmavaivat,Mahan pulputus ja kurina syönnin jälkeen,PMS oireet,Migreeni (usein toistuvat pahat kohtaukset),Jännityspäänsärky (vähentynyt),Epäsäännöllinen kuukautiskierto,Väsymys (yleinen ja etenkin ruuan jälkeinen sammuminen),Ihottumat,Kutinat,Akne,Flunssat,oksennustaudit
,Ripuli,Ummetus,ADHD (lieventynyt.Parempi keskittymiskyky,tasainen olotila),Hampaiden vihlominen,Niveltulehdukset ja ruoansulatuskanavan tulehdukset,Ahmiminen,Hilse ongelmat ja kutiava päänahka,Pyörrytyksen tunne ja huimaus,Ihon kuivuus/rasvoittuminen.Ihon punoitus,Liikahikoilu,Palelu,Tasapaino häiriöt,Elottomat hiukset,Rytmihäiriöt.Suolen ärtyminen,kivut ja väänteet.Verensokerin heittelyt.

Hmm... :-k Jäiköhän tosta listasta pois jotain....

Mikäli palaan takaisin viljojen pariin,oireet palaavat,kaikki eivät ehkä heti, mutta melko pian.Eihän noi mitään vakavia vaivoja ole yksistään,mut kaikki yhteensä niin olo oli aika kurja.Lääkkeiden käyttö on romahtanut tämän Uuden Elämän aikana,ennen mulla oli täydellinen kotiapteekki ja rahaa kannoin apteekkiin viikottain,hakiessani lääkkeitä.Nyt tahtoo käydä niin, että lääkkeet vanhentuu ennen kuin paketin saa tyhjäksi. Kaikki veriarvot ovat kunnossa. Kroppaki on kiinteytyny ja lihakset kasvaneet.Näytän nuoremmalta kuin olen ja tunnen oloni terveeksi. =D>

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 218 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 511 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00