karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-29 17:18:00

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 50 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-09 21:38:08 
Poissa
landekarppi
landekarppi

:wink: Einomies, positiivisel mielel... :twisted:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-10 06:29:22 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

els kirjoitti:

Mutta ihoa ja tukkaa ja muuta sellaista pinnallista sillä tietty saa kohennettua,

Minun tukkaa ei kohennelle, ei koskaan ennen ole lähtenyt näin paljon

hiuksia kun karppauksen aikana! Lähes puolet(ainakin tuntuu siltä). :x Tai

sitten hiusten uusitumis hetki osui vaan tähän aikaan. Onko kellään

tietoa, että uusiutuuko hiukset todellakin oliko se kolmen, neljän vuoden

välein runsaammin vai koko ajan tasaisesti?

Ja kyllä, syön vitamiineja. :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-10 06:41:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

RiKo kirjoitti:
els kirjoitti:

Mutta ihoa ja tukkaa ja muuta sellaista pinnallista sillä tietty saa kohennettua,

Minun tukkaa ei kohennelle, ei koskaan ennen ole lähtenyt näin paljon

hiuksia kun karppauksen aikana! Lähes puolet(ainakin tuntuu siltä). :x Tai

sitten hiusten uusitumis hetki osui vaan tähän aikaan. Onko kellään

tietoa, että uusiutuuko hiukset todellakin oliko se kolmen, neljän vuoden

välein runsaammin vai koko ajan tasaisesti?

Ja kyllä, syön vitamiineja. :wink:

En tiedä, minkä ikäinen olet, mutta hiustyen lähtö on kytköksissä mm. hormoonitoimintaan. Syksyllä usein lähtee enemmän. Syö purkillinen C-piimaata, mulla se ainakin auttaa.:)

"We don´t need dogs for feelings but for psychological growth."

Katsahteluita-blogi
Haukkublogi

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-10 06:56:51 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitos Harjus vinkistä. Olen 40v. ja nuorimmat lapset(kaksoset) ovat

3v. :)

ViestiLähetetty: 2007-09-10 10:45:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

[quote="Minusta rypyt ovat vähentyneet, iho on paremmassa kunnossa, painokin vähäsen vähentynyt ja mieli selvästi virkeämpi kuin aikaisemmin. Siis semmoisia oireita, jotka usein liittyvät ikääntymiseen.:)[/quote]

Kyllä se mokoma sen tekee! Huomasin sen nyt sen jälkeen, kun olin vähitellen, reilun kuukauden aikana, palannut entisiin syömistapoihini. Iho on harmaampi, pussit silmien alla... Muutenkin sellainen yleisesti "väsähtäntyt" ulkonäkö.

Aloitin karppaamiseni tammikuussa. Mitään isoa painonpudotusta en kokenut koskaan, mutta yleinen hyvinvointi oli huomattava. Myöskin se mitä peilistä näki, oli huomattavasti miellyttävämpää, kuin tämä nykyinen. Se oli syy, miksi pitkästä aikaa näille sivuille tulin. Ja heti iski silmiini tämä ketju. Voin sydämestäni kertoa, että kyllä karppaus vaikuttaa ulkonäköön nuorentavasti!

Nyt olisi taas päästävä kiinni jutun juoneen. Mukaan on tullut leipä, pullat ja monenlainen makea. Alkaen jäätelöstä, joka oli saatava joka päivä kesän aikana... Kuvittelin, että voin kyllä jäätelön syödä ilman, että se vaikuttaa mihinkään. Toisin kävi, se oli päänavaus kaikille muille entisille tavoille. Peruna ja pastat ovat kylläkin pysyneet poissa.

Siispä, kurinpalautus on nyt paikallaan. Alku on vain taas niin kovin vaikeaa...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-11 21:59:32 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

meirian kirjoitti:
Multa kysyi jo toisen kerran tänä kesänä (naispuolinen myyjä) Alkossa paperit, vaikka täytän kohta puoliin kolmekymmentä!! \:D/ Ihan olin ilman meikkejä ja rennot vaatteet päällä, enkä omasta mielestäni nyt niin hirveen nuorelta ulkoisesti näyttänyt.
Karppausta siis reilu vuosi takana, eikä multa oo muuten aikoihin kyselty papereita.

Hehee, mulle kävi samoin nyt vähän aikaa sitten! Se oli vanhempi mies-myyjä ja olin ostamassa viiniä.
Ja joku aika sitten vanhempi nais-myyjäkin kysäisi niitä papereita joita mulla EI OLLUT mukana! "Niin... ne kun nyt vaan pitäisi olla, kun näytät niin kovin nuorelta" (tätimäiseen äänensävyyn, tyyliin; "taisi jäädä perjantaipullo ostamatta") Selittelin siinä sitten että kyllä minä jo 30 v. olen, mies ja lapsiakin on, odottelevat tuolla autossa... Ja sain kuin sainkin sen viinipulloni ostettua :lol: Ja myyjä ihmetteli että miten sitä voi olla noin nuoren näköinen!
Mielestäni pukeudun ihan "aikuisesti" eikä mulla mitään saparoitakaan ollut päässä. Itse-asiassa taisi olla päivä jolloin olin aika puhki poikki lasten kanssa ulkoiltuani yms. En siis mikään kovin hehkeä ilmestys omasta mielestäni ollut...

Lisäksi, nyt kesällä, kaksi eri puhelinmyyjää on todennut heti puhelun alussa että olisiko liittymän omistaja paikalla, sinä kun taidat olla vielä ala-ikäinen!
Vaikuttaako tämä karppaus jotenkin ääneenkin???

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-11 22:44:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

makevm kirjoitti:
Tuota..näin ukkelina kyselen....jotta jos jotai kasvorasvaa sitten tarvii/haluu käyttää, niin pitäiskö sen olla sellasta jossa on tota kookosöljyä? Rasvoittuva iho on, mutta ikää jo 40 v. Jossakin kohden leukaperiä kaipaa rasvaa (ja silmien alle), parranajo rassaa ihoa aika pahasti...Valistatteko mua? :?:

Suosittelisin karitevoita, ei tuoksu oikeestaan millekään ja itse olen aivan ihastunut siihen. Minä tilasin sitä täältä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-21 14:08:06 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mitäs sanotte tästä? Tyttären uusi poikaystävä hämmästyi "nuorekasta" anoppikokelasta ja tokaisi että olisi luullut 35-vuotiaaaksi!
Eihän siinä mitään, mutta kun on jo 50 lasissa!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-21 14:15:58 
Poissa
vapaakarppi
vapaakarppi

Toisaalta onhan tämä ihan jees, mutta silti vähän ihmetyttää. Olen tavannut uusia ihmisiä (kämppiksiä, uusia opiskelijoita jne) viime viikkoina ja kun ovat arvailleet ikää, lukema on aina ollut alle 25:n. Sinänsä ihme, sillä vuosia tulee joulukuussa 34. Viime kesänä Suomessakin mulle tarjottiin kampaajalla opiskelija-alennusta pyytämättä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-21 14:16:08 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Buhiko kirjoitti:

Lisäksi, nyt kesällä, kaksi eri puhelinmyyjää on todennut heti puhelun alussa että olisiko liittymän omistaja paikalla, sinä kun taidat olla vielä ala-ikäinen!

Eikös se vaikuta? Kai siellä kurkussakin sitä rasvaa on :oops: Ääni muuttuu kun rasvasolut vähenee tjsp...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-21 20:55:36 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Multa kysyttiin muutama vuosi sitten Padasjoen Alkossa paperit. Olin silloin 34. Arvatkaa nauroiko se kassa hysteerisesti kun näki mun aataminaikuisen pahviajokortin.

Viestin otsikko: Äänestykseen!
ViestiLähetetty: 2007-09-22 08:06:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tästä aiheesta vois laittaa äänestyksen käyntiin. Mun olis se pitänyt tehdä jo silloin kun aloitin koko ketjun. Osaako joku vai pitääkö aloittaa sitä varten uusi? :wink:

"We don´t need dogs for feelings but for psychological growth."

Katsahteluita-blogi
Haukkublogi

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-22 08:44:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kovalaks kirjoitti:
Multa kysyttiin muutama vuosi sitten Padasjoen Alkossa paperit. Olin silloin 34. Arvatkaa nauroiko se kassa hysteerisesti kun näki mun aataminaikuisen pahviajokortin.

Minua kortitettiin Pasilan Alkossa kun olin muutamaa päivää vaille 38 eikä myyty viinaa vaikka oli Kela-kortti. Tein lopulta valituksen laittomasta syrjinnästä. :evil:

Pölyn laskeuduttua olen tullut siihen tulokseen, ettei vanhukset erota mitään ikäryhmää 15 ja 50 ikävuoden välillä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-22 09:52:14 
Poissa
laihduttelijakarppi
laihduttelijakarppi

Minultakin kysyttiin kesällä papruja alkossa, kun olin ostamassa viinipulloa. Ikää silloin 31, nyt 32.
Kai tämä karppaus muuttaa naaman babyfaceksi :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-22 12:54:00 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Pai kirjoitti:
Suosittelisin karitevoita, ei tuoksu oikeestaan millekään ja itse olen aivan ihastunut siihen. Minä tilasin sitä täältä.

Voisin itekin kokeilla mutta kertoisitko käytätkö karitevoita ihan sellasenaan raakana vai sekotatko johonkin? Tolla sivulla sitä myydään nimittäin raaka-aineeksi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-22 13:00:59 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

pyöreät posket ei paljon ryppyjä mutta laihalla ikärypyt näkyy.näin vain on. :smt040

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-22 13:35:36 
Poissa
vapaakampela
vapaakampela

Sirutar kirjoitti:
Buhiko kirjoitti:

Eikös se vaikuta? Kai siellä kurkussakin sitä rasvaa on :oops: Ääni muuttuu kun rasvasolut vähenee tjsp...

Minullekin on sähkösopimusten myyjiä ja puhelinmyyjiä soittanut ja pyytänyt vanhempia puhelimeen. :roll: Mut mähän oonki vielä ihan kakara... :roll: :twisted:

Ja joku maikkarin kanavapakettimyyjä koitti kaupata mulle junioripakettia ja jotain miehille suunnattua(?).... :shock: Kumpihan ois pitänyt valita :lol: :!: :?:

ViestiLähetetty: 2014-11-04 13:22:56 
Poissa
ruutana
ruutana

Mats Lindgren kirjoittaa, että rasvapainotteinen karppaus on antiglykaatiovaikutuksensa vuoksi tehnyt hyvää hänen ja Magganin iholle.

Är du karamelliserad?
Lainaa:
Många som börjat med LCHF-kosten har upptäckt att kroppen känns yngre efter ett tag. Det mest påtagliga brukar vara att kroppens största organ, huden, känns mer vital och spänstigare. Jag tycker själv att jag fått mindre plitor och åldersprickar på huden och dessutom färre rynkor. Detta kan ju låta märkligt men jag ser att samma sak har hänt med Maggan, min sambo, hon har spänstigare hud och färre rynkor.

Det finns faktiskt ett namn för detta fenomen, det kallas på engelska för AGE, Advanced Glycation End-products. En svensk översättning är ungefär avancerade glacerade slutprodukter. Det handlar om att det sker en försockring/karamellisering av huden som därvidlag åldras fortare än normalt. Ingen vet riktigt hur detta uppstår men en inte alltför vild gissning är att en stor konsumtion av sockerarter/kolhydrater faktiskt åldrar huden i förtid. Anledningen är förstås att både jag och Maggan liksom hundratals andra upplever att vår hud blivit spänstigare och vitalare.

ViestiLähetetty: 2014-11-04 19:13:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eräs harvoin näkemäni työkaveri yllättyi, kun kerroin hakevani osa-aikaeläkettä: eihän sitä viisikymppisille vielä anneta? Tuli aika hyvä fiilis. AGEa torjun benfotiamiinilla, eka purkki menossa, joten se ei voi olla syynä.

Viestin otsikko: Re:
ViestiLähetetty: 2014-11-05 08:08:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minoes kirjoitti:
Voisin itekin kokeilla mutta kertoisitko käytätkö karitevoita ihan sellasenaan raakana vai sekotatko johonkin? Tolla sivulla sitä myydään nimittäin raaka-aineeksi.

Minulta ei kysytty, mutta minä käytän raakana se tosin pitää lämmittää käsissä hieromalla kämmeniä vastakkain, muuten on vähän jäykkää ja tahmeaa. Ostan omani Ekolosta, jonka myymälässä on 250 g täyttöpussi saman merkin purkkia varten hintaan vähän yli kympin. Se on halvin löytämäni. Ekolon nettisivulla sitä ei jostain syystä ollut. Karitevoi on minun paksumpi rasvani, käytän yövoiteena ja kuiville alueille kuten käsiin ja kyynärpäihin. Kevyenä 'päivävoiteena' käytän Weledan manteliöjyä.

Mitään teknokemiaa ei tee mieli laittaa iholle, sillä idealla että mitään mitä en voi syödä en laita ihollekaan (tästä syystä en käytä kookosöljyä iholla - se kun ei sovi minulle myöskään syötynä).

Ja juu, karppaus kyllä tekee hyvää iholle, näyttää sileämmältä kuin ennen, atooppinen ihottuma hävinnyt, eikä juuri näppyjäkään.

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 50 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00